FOLLOWER

Friday, March 9, 2012

KAWAL EMOSI KETIKA BERCINTA

Assalamualaikum

Pertama sekali, saya nak peringatkan kepada diri saya sendiri serta encik2 dan cik2 sekalian. Rasional lah ketika bercinta okey ? Bila anda emosional, maka akan mengundang masalah. Dari kecil menjadi besar.

Dan kepada encik2 dan puan2 yang sewenang-wenangnye melafazkan kata "kita putus" saya ni pelik betul dengan genetik sensitif yang tumbuh dalam jiwe kalian. Pantang salah sikit je tibe2 minta putus, ni kalau berkhwin mahu2 dah talak 3 tau. Dah x boleh uturn lagi dah.

Bak kata kak alai baru2 ni, DALAM HUBUNGAN MMG LAH ADE MASALAH, KENA PANDAI NAK SETTLEKAN BUKAN NYE MASALAH SIKIT JE CERAI BERAI. Ok statement dari kak Alai tu merujuk kpd artis yg bcerai berai tp saya rasa ia sgt logik. Betul ! Dan jangan lah kerana benda kecik dibesarkan.

Eh, tak penat ke nak cari pegganti ? Nk start new relationshp ? Nak tahu warna kegemaran ? Nak tahu makanan kegemaran ape ? Nak tau alergik pada ape, yela manatahu u all addicted pada perfume, sehari 88kali u all sembur then partner baru pula bila bau perfume je pitam. Hah ! Mcmne ? Putus lagi.. Tk penat ke ??

Actually saya sedg bercerita mengenai seorang sahabat saya yang menimpa nasib sebegitu. Kesian juga kat dia. Tapi saya da pesan pada dia, " setiap tjadi ada hikmah, mungkin nak bgi u nampak apa yang u terlepas pandg masa u hangat bercinta."

Punca pergaduhan dan putus kerana, Boyfriend mesej kawan perempuannya, si girlfriend cemburu dan kemudian mengumumkan darurat. (Simple sangat kan )

Hmm, yela, setiap hbgan ada dugaannya, cuma kadang2 saya ni memandang mereka yang memperbesarkan hal kecik sebagai "tak matured", kat luar sane berbagai masalah lagi besar yg org lain hadapi, so tk perlu kot cari masalah pada perkara yg seharusnya tak mendatangkan masalah ?

To my friend, perkara ni da banyak kali berulang pada anda, kalau dulu, blh lah kot saya bagi kata2 yang menyejukkan hati. Tapi sampai limit mengarut macam ni. Hmm, up to you..


Kesimpulannya : tak ada masalah, jangan cari masalah. Ada masalah, selesaikan masalah.


With love,
FatinFashiekin



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...