FOLLOWER

Wednesday, March 7, 2012

TAHNIAH YUSRI DAN LISA

Still belum terlambat kan nak wish pada Yusry dan Lisa ? (Macam sdare mare gituh. Hehe)

Selamat Pengantin Baru !!

Ok kalini saya bukan nak becerita hal perkahwinan mereka lah, sebab saye sendiri tahu yang u all sure lah dah tahu.

Yang saya terfikir dan tertarik,
Adalah mengenai RINTANGAN HIDUP YANG SEBENAR TERJADI DI HADAPAN MATA :)

Haa, u all nampak ?
U all faham ?

Ok. Ok. Saya explain.
Kite sebagai manusia ditugaskan untuk belajar daripada seseorang, sameada baik atau buruk.

Contoh, bila ada orang tu memang benci kita lah, iri hati, cari salah kita.. So apa yang kita dapat pelajari ?? Iaitu KESABARAN., Allah tengah uji tahap kesabaran kita.

Contoh lain pula, kita ada kawan baik, dan kawan baik kita selalu cerita masalah dia pada kita. Apa yg kita pelajari ?? Kita belajar cari orang yg AMANAH dalam memegang cerita sahabat.

Get it ?? ;)
Bijak. Bijak.

So mengenai Yusri KRU dan Lisa Surihani,
Pun ada yang saya pelajari dari kisah mereka, dan saya sendiri tersalah sangka.

Yusri pernah berkahwin dengan Pelakon dan penyanyi terkenal Era Fazira. Kan ? Kemudian TIBA2 mereka becerai. Berkahwin bagaikan putra dan putri. Naik kuda bagai. Memang wedding of the yeat lah. Then bcerai. Tanpa sebarang komen.

Macam2 spekulasi saya dengar,
Ada yang kata Yusri mandul, yela after that era kawin dengan Tengku tu dapat anak kan ? So sbhgian pihak duk kata Yusry mandul.

Ada yang kata Yusri Gay, seriously saya ada dengar tau semua gosip2 ni. Macam2 spekulasi lah.

Then cba kita btenang dan berfikir, apa yang yusri kata pada media ? Yusri berdiam. Era pula dulu gosip dengan hans isaac lah kemudian dengan tengku tu. Yusri ? Xda apa pun kan ?

Untill one day,
Dia serius dengan lisa dan terus berkahwin :)

----------------------------------------------------------

Kesimpulan yg saya belajar dari kisah mereka :

Biarkan apa orang sekeliling nak kata tentang kita, biarkan. Sebab Allah maha adil. Masa yang akan tentukan, masa yang akan bagi jawapan.

Dan itu lah yg dikatakan,
Setiap kejadian ada hikmahnya :)

Dan sebab tu juga, apa jua blaku, baik atau buruk. Kita redha. Ye kawan2 sekalian.

With love,
FatinFashiekin

P/s : untung incik lalan dapat saya sbb saya mcm lisa surihani. Haha. Ok bye *pang

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...