FOLLOWER

Sunday, August 29, 2021

APA YANG SAYA NAK


 dah 31tahun ni,

saya cuma nak,
1)cari redha Allah,
2)cari redha suami,
3)cari redha mama abah
4)menjaga silaturrahim
.
saya cakap kat incik lalan ;
“untung Allahyarhamah siti sarah, suami dia kata izinkan dia pergi halal kan segalanya untuk jadi bidadari syurga”
.
tapi buka facebook, ramai orang kata macammana nak jadi siti sarah kalau pasangan tak macam shuib. saya geleng kepala. saya ni pun bukan sempurna apatah lagi incik lalan, tapi seriously, kahwin kena ada tolak ansur. kita buat ja sehabis baik, pasangan pasti akan lembut hati,  kalau tak lembut hati pun, at least asbab pasangan tu kita dapat pahala. 
.
saya takut sebenarnya,
takut dunia ni da kat penghujung,
keliling saya ramai kenalan meninggal dunia dek covid.
sampai saya rasa “numb”..
sedih wei tgk anak kawan sambut birthday tanpa mama dia,
sedih wei tgk mak ayah kehilangan anaknya,
.
oleh itu,
jom,
1)cari redha Allah,
2)cari redha suami,
3)cari redha mama abah
4)menjaga silaturrahim


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...