FOLLOWER

Sunday, June 6, 2021

KERANA DIA IMAMKU

 

aku paling tak suka orang kata buruk ttg imam aku,

kalau kau cuba, 

bermakna kau bakal bermusuh dengan aku,

sebb dia berikatan dgn aku,

dn aku saksi bahawa dia ni memang segala benda dia sentiasa berusaha walaupun dia tak tahu, pasti akan menjadi tahu.

.

aku masih ingat masa dia jatuh terburuk,

dia seumpama bermula kembali,

tapi aku paut bahu dia,

aku tahu aku tak mampu,

tapi sekurangnya aku disisiny,

itu kan tugas sebagai isteri,

cukuplah sekadar tk mendatangkan masalah.

.

setiap masalah,

aku cari gali penyelesaian,

aku pastikan dia tk perlu runsing,

pasti aku akan berikan idea penyelesaian,

bahagianya bila melihat dia lega.

.

masa berganti masa,

sehingga susah berganti senang

.

mungkin kalian tak perasan,

“mana susahnya?”

kerana— 

dia ada aku penghiburnya,

dia ada aku perisainya,

dia ada aku pengubatnya,

dia ada aku si bijak yg pndai menyelesaikan masalah,

.

dan kini,

kami berpeluk,

tersenyum,

bersyukur,

berbahagia,

selamanya💝

.

betul,

fasa 5tahun perkahwinan, akan diduga dengan,

sanggup tak susah senang?

dan kerana  dia imamku,

semestinya, selamanya aku makmumnya,

aku sanggup 🤲🏻


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...