FOLLOWER

Tuesday, March 10, 2020

BALIK KEDAH JENGUK MERTUA


7/3 adalah majlis perkahwinan pihak lelaki untuk my cousin, kebetulan jodoh dia orang bertam penang, jarak hanya 30minit dari rumah mertua so saya ajak husband untuk ambil cuti panjang jenguk mertua.

perjalanan awal saya rahsiakan dari mertua,
tapi at last kantoi juga sebab mertua tengk status whatsapp saya haha 

rutin wajib saya, sebelum sampai rumah mertua saya akan suruh husband ke pasar atau pasaraya, saya akan plan apa saya nak masak selama saya kat rumah mertua, dan saya beli semuanya. 

saya ada tabiat takut menyelongkar barang orang, serius ! dulu kerja farmasi, saya masuk kerja letak barang kat pantry, ruangan ofis dan masuk kaunter saya tak masuk kalau tak disuruh ye. tu saya pelik bila ada staff baru, slumber derk je mengekor staff lama masuk, kalau saya, saya takut, yela staff baru, kang hilang apa2, tersalah letak barang ke. ishh jd masalah. lepas da confirm, senior ajar guna cash register, baru saya melangkah masuk, tu pun kalau tak ada sebab, saya tak pi.

sama lah juga baru masuk rumah mertua, yes saya memang peramah, tapi untuk membuka laci orang sesuka hati saya takut. so disebabkan saya seorang yg suka pk bukan2, thats y saya beli terus barang dapur yang saya nak guna, sampai rumah mertua, saya susun, so saya tahu lah dimana barang yang saya nak guna tu.

maybe ade yg jenis baru masuk rumah mertua terus tak kisah buka dapur mertua untuk cek barang, saya bab tu agak pemalu, lepastu kang pening nak masak menu pilihan tapi macam-macam tak ada. so paling senang, beli siap2. beres ❤️

guna washing machine mertua pun i nervous gais hahahahahaha siap2 bawa luggage baju bersih dan standby plastik besar untuk baju kotor, hahahahahahaha. aku da kate, aku jenis pk bukan2, takut gune barang orang. sebabtu balik kedah berkoyan barang saya bawa sampai suami kata “sepanjang abang hidup, abang tak pernah bawa barang banyak macamni” hahahahah. tapi skg dah okey la, malu2 kucing hilang dah, boleh da membasuh kat rumah mertua, part spender coli je saya sorok hahahahahaha


best balik kalini, pi jalan dengan mertua, pi pasar malam dengan mertua, pi makan2 dengan mertua, bkesempatan melawat rumah baru adik ipar, adik ipat belanja makan. dapat jumpa mak cik, pak cik. Allhamdulillah urusan berjalan lancar.


insyaAllah, nanti kami balik jenguk mak ayah lagi,❤️❤️❤️❤️






No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...