FOLLOWER

Thursday, March 12, 2020

SIKITTT SAHAJA LAGI #rumahff


hai, rumah kami dah 60% siap, Allhamdulillah. perkara paling membahagiakan adalah, bila dapat berbaring dikatil bersama pasangan tercinta kemudian saling membayangkan macammana nak mengindahkan
mahligai bersama.

semestinya ia manis buat saya sebab rumah ini dibeli setelah kami berkahwin, kumpul duit bersama, usaha bersama, so rasa manis tu tersangat manis. kalau sebelumni apa jua yang suami beli itu adalah pemilihan dia, tanpa saya ambil port. tetapi setelah kahwin, apa yang dia beli, termaktub milik saya sebagai permaisuri **betulkan crown** hahahahah


manis tersangat manis, bila daki jatuh bangun bersama tau. walaupun incik lalan kata dia masih mencari tanah2 untuk dibina rumah pencen idamannya, tapi ah itu saya ketepikan dulu. geram jugak lah, asyik-asyik dok scroll dan kata “sayang ni tepijalan ni” dan saya pula ingatkan dia “sabar dulu yang, fokus ni dulu” 😒


semakin rumah nak siap, semakin nervous sebenarnya, nervous memikirkan berapa lah agaknya rate sekarang untuk kabinet / wainscoting / wiring dan kos untuk pasang cassete aircond. nervous tau. dan masih tak sependapt sebab incik lalan beria nak buat sendiri partition, tinted cermin dan wainscoting, hadoi. dia bersemangat waja, asyik survey alat pertukangan ye guys. hadoi. yela saya risau, alat tu silap2 sama harga dengan upah orang. walaupun saya pening tengk semangat incik lalan, but i know dia boleh buat, yes, my husband serba boleh.

kepada yang masih tak ada rumah, atau tak happy dengan rumah korang. jangan mengeluh guys. pasang je impian, apa saya ada sekarang saya mulakan dengan anganan + gandakan usaha + ikhtiar lepastu saya dapat.


untuk dapat apa saya ada harini, macam-macam tahap kesabaran saya lalui guys, dengan keadaan berbisnes dirumah. bayangkan bilik dah jadi stor kotak untuk barang pengeposan / bubble berbundle-bundle / stok plastik, ruangtamu utama rumah pula penuh dengan stok kerepek beratus pek. 


serius pening nak bahagikan bisnes dan rumah TAPIIIIIIIIIII saya syukur, kalau bukan sebab stok kerepek beratus pek yang hari-hari memnuhi rumah. kalau tak kerana penuhnya botol goodies / kotak pengeposan / bubble memenuhi bilik, saya tak kan mampu ada apa saya ada sekarang. sebab “itu semua rezeki.....” untuk apa jdirungutkan. Allah beri saya kesibukkan dan Allah hadiahkan nikmat, sewajibnya saya bersyukur.

tiap kali saudara mara / kawan incik lalan nak datang rumah, kami pening, pening sebab rumah kami dah macam showroom kerepek haha , nak duduk manaaaa la wahai tetamu,.. nasib baik menggoreng dikedai. kalau dirumah, lagi feninggg 😆


lepasni kat rumah sekarang, jadikan rumah ni khas bisnes. tak ada berebut lepasni antara rumahtangga dan bisnes, Allhamdulillah jasin-ayer keroh tak jauh manapun, senang ulang alik lagi.


rumah baru,
haaa insyaAllah mudah-mudahan tak adelah bilik2 kat situ jadi stor kerepek juga hahahahahaha. risau jugak kan. 






No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...