FOLLOWER

Thursday, October 3, 2019

TADIKA ALIRAN CINA


TADIKA ALIRAN CINA UNTUK KASEH

.

1tahun-3tahun : playschool

4tahun : kindergarten .

.

Semoga kaseh dapat menguasai 3 language yang diajar, kalau sampai 6 tahun dia boleh adapt, kite forward ke SJKC, kalau tak, SK sahaja huhu

.
Saya berkenan masukkan kaseh ke MRC sebab adik saya teacher di MRC cawangan pagoh, hari-hari dia mengadu penat, dia suka cerita aktiviti sekolah dan ofcz lah saya sebagai emak-emak suka dengar tadika banyak aktiviti dan my lil sis kata chinese agak strict bab belajr dan mengajar, haa ! Lagi saya suka hehe
.
Then my mother in law mesej risau cucu dia masuk skolah aliran chinese (mak mertua i ustazah guys hehe) i jek menantu hantu huhu. Tapi actually tadika kasih sampai tenghari je, so sampai tengahari untuk akademi, sesi petang waktu asar macamtu kaseh belajar agama pula di albaghdadi, 
.
so 2 sekolah :
Pagi : MRC
Petang : Albaghdadi
.
Macam saya ada cerita mengenai pra sekolah SJKC, setelah ber bincang dengan incik lalan, eventho ada kekosongan dan kalau masuk SJKC ofcz la tak kelua banyak duit kn, tapi kami tak nak kaseh pressure, baru 4 tahun, so kami bagi kaseh 3 tahun untuk kuasai 3 bahasa yang diajar, kalau sampai usia 6 tahun dia ok kami forward ke SJKC tapi kalau nampak macam tak boleh adapt, masuk je SK, actually ada pro dan cont SJKC dan SK, dari segi permintaan utk future study untuk bumiputra SK lebih di utamakn, kecuali anak mmg bijak sungguh2 tu lain cerita la.  Apapun, lama lagi, kita tengok lah nanti macammana 😇
.
Ni pun, actually entah sampai setahun ke tak kaseh kat mrc ni sebab kami kn nak berpindah. Suami da mula suruh survey english punya kindergarten juga area rumah baru tu. haih hopefully kaseh tak pening.
.
Perkara saya paling suka kat kaseh, dia peramah sebijik macam saya HAHAHA serius wei, ramah gile, kalau dia mengekor budak nk bkawan then budak tu tak nak layan dia, dia datang kt saya dn incik lalan Sambil kata "dia tak nak kawan kaseh ke?" Sambil buat muka sedih 😆
.
Ok. Tu je nak share.
Kaseh ! Mommy cari tbaik untuk kaseh tau, daddy pun da siap2 menabung utk pembelajaran kaseh, tapi daddy kata bukan free ye, da kerja kena ada potongan bulanan wajib, so kaseh buat pinjaman dengan mommy daddy je hahahah







No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...