FOLLOWER

Thursday, October 3, 2019

LEBIHKAN ANAK SULUNG

Daddy selalu sakat kata "mommy suka lebihkan kaseh" .

.

mula-mula saya tak nak mengaku juga. Tapi last2 saya kata pada suami "kakak dah besar, dia da faham erti pujian, erti kena marah, mommy tak boleh buat kakak rasa bila ada adik, mommy da tak sayang dia"

.

Si adik pula, saya akan memuji adik tanpa kakak sedar, saya pun selalu minta maaf pada adik, saya kata "mommy minta maaf tak memuji adik sangat, mommy tak nak kakak cemburu"

.

Pada usia 3 tahun, kaseh sekarang tengah belajar tentang emosi, bila merajuk dia bawa diri ke penjuru rumah, bila gembira dia punya gembira sampai hampir hilang kat shopping complex sebab berlari-lari, bila insaf dia minta maaf kat mommy peluk tak nak lepas, dan bila berjanji dia dah ingat dan minta kita tunaikan janji.

.

Mommy bukan pilih kasih tapi mommy sedang cuba jadikan kakak seorang kakak yang penyayang dan bertanggung jawab pada adik.

.

Semoga kakak sayang kan adik sepenuh hati dan adik sayangkan kakak sepenuh jiwa. Mommy dan daddy sayang kalian ❤️







No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...