FOLLOWER

Saturday, January 21, 2017

KASEH SETAHUN

Kan ada cerita kan incik lalan ajak kami ke cherating tapi saya menolak, yela, bukan dekat, kami ada preoder kerepek banyak lagi utk next week,


Tapi sempena birthday anak,
We plan lari sekejap utk layan dia,
Saya bagi cadangan, stay di kl,
Incik lalan bagi i booking hotel,
Saya pilih shangrila hotel (ofcz i pilih 5bintang, kata birthday anak hahah),
Incik lalan bagi kad and i settlekan,
Tapi yang tak sangka, masa checkin semalam, lama incik lalan kat kaunter tu, rupanya dia upgrade bilik lagii besar, lagiii best dan ada kejutan (maceh ayang anje) HAHAHAHA **pang !


Then, dripada bazir perjalann jauh ke cherating tu, better tukar bajet kepada shopping, (trick ni bijak sebab tak kacau la elaun tahunan yg incik lalan bagi sebelum ni, boleh i perap sampai masak hahaha),


Ok, bukan ler saya kikis suami iols,
Saya shopping baju baby secara pulun, lagi2 bila tnjuk incik lalan apa saya beli, incik lalan kata "tambah la lagi, ambil baju tidur lebih sikit sbb perut baby da gemuk".. I'm like "wah,betul niiiii".. Hahhaha.. Actually incik lalan part anak memang agak jaga, lagi2 penampilan anak, dan saya sebagai mak bila suami kata "cantiknya anak daddy" lgi laa saya bsemangat lawakan anak. So i balas "tengok lah maknye sape" 😂


So semalam saya claim konon birthday baby punya hadiah, baby dapat macam2, saya pun dapat macam2 sebab saya lahirkan anak kan? Penat tau push hehe. Mula2 i jual mahal, lepastu dia kata "baik beli, nanti penuh transaction beli barangan online jee"., then saya macam terdiam kaku 5saat sebab nak fikir camna nak respon buat muka kantoi haha. Aduh, biasanya dia tak cek 😂


Sebagai isteri, suami pelawa shopping brang anak bini so saya cari la baju suami juga, kan penampilan suami mcerminkan isteri, macammana elok moleknya kaseh, molek juga lah bapaknya (sekarang dia dah 60kg, dia marah saya paksa dia makan hari hari) hehehe


Dan harini,
Cari barang rumah di ikea,
Saya dah senaraikan dah.
Kata rumahku syurgaku kannnnnnn



Allhamdulillah.

Saya kata kat suami
"Daddy pemurahnye dengan mommy, daddy nak kahwin lain ke?"


**dia gelak terbahak bahak**


Daddy kata :
"Tiap hri ayang tidur 3-5pagi siapkan kerepek cari duit banyak, buat abang rasa bangga, ni hdiah dari abang, dah hri2 ayang penat, 2hari ni abang nak ayang gembira sikit"


-lebih kurang macamtu lah ayat gaya sopan, nak tulis gaya tak sopan kang uols terkejut hahaha


Contoh ayat kurang sopan :
"Jangan lupe bayar duit pisang abang" bagi saya tu ayat sangat tak sopan ciss berani minta huang dengan bini, hahahah


Ok lah nak sambung sleep,
Byee

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...