FOLLOWER

NUFFNANG ADS

BERNIAGA KEREPEK

Masa mgndungkn kaseh, hari2 mkn pisang sbb daddy kn tanam pisang, so daddy selalu bawa balik. Dah bersalinkan kaseh, bermula pula projek kerepek pisang sampaikn adik saya gelar my daughter ni "anak pisang" 😂 selalu saya pesan pd baby, "tgk apa mommy daddy buat, dah bsar nnti sambung legasi mommy, kaseh export kerepek mommy ke luar negara ye, kalau org tanya knp nama kerepek kita lalan_food, nanti da besar mommy cerita kisahnya" 😇 @lalan_food #kasehaneeqafarzana #fatinovelablogspot


Ok, nak share juga, bagi saya tips kepada sesiapa yang nak beli borong kerepek dengan kami, dan nak tips utk korang sama2 berjaya, win2 situation.


Seperti yang semua orang tahu, dan saya pun selalu dengar keluhan pengusaha kerepek sendiri, susah nk cari stok pisang, kebanyakkan yang dah bermula pun tetiba terpaksa stop sebab tak ada stok pisang,

Oleh yang demikian, Allhamdulillah, kelebihan saya pula, my husband pengusaha tanaman pisang dan ofcz sentiasa tak putus stok, so apabila pisang ada, stok kerepek mestilah sentiasa ada.


Oleh itu,
Kepada yg nak jadi usahawan,
Meh saya share tips
1) buat jenama awak, mcm saya lalan_food, daftar SSM tau.
2)create logo sendiri
3)create fb page, insta page,
4)mula pk packaging
5)print sticker
6)BELI BORONG KEREPEK DENGAN KAMI
7)beli punch harga
8)beli punch untuk plastik
9)beli plastik lah kan
10)beli penimbang
11)start packing dan letak kt kedai2 kawasan anda
12)kelebihan jual kerepek : expired lambat, dan makanan semua bangsa dan agama hehe
13)cnfirm laku sbb makanan, semua manusia "makan makanan"


Jom !!
Keluar dari ketakutan,
Lets bisnes ! 😘😘😘


Ok bye nk settle kn oder 10kg kerepek. Muahhhh


Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments: