FOLLOWER

Sunday, August 28, 2016

SURIRUMAH

Mcm yang semua orang tahu,
Saya meninggalkan my comfortzone dan mengikut kata suami dengan memilih menjadi surirumah. Seronok !


Saya rasa manusia yang paling happy kat dunia ni ofcz lah incik lalan, sejak lepas habis pantang dia asyik sebut perkataan "duk rumah je lah" dari mula2 iols buat tak faham sehinggalah raya haritu cuti saya setakat 2hari dan incik lalan pula bisingggg, dia kata saya utamakan kerja berbanding dia 🙄 lepas seminggu raya, dia tolong taipkan surat berhenti.


Sebagai isteri, bukan senang nak buat keputusan ni. Tapi, kenalah memilih, sgt tak adil untuk incik lalan sebenarnya, sbb cuti kami dah la x sama, ahad saya kerja, dia cuti. Cuti raya cina ke, compny saya jnis bisnes, so kdg2 x cuti, amik balik pkl6. Kesian gile kat laki gua. Kdg2 dah plan ingatkan cuti ttibe dapat notis x cuti. Dah lebih 100kali saya memujuk dia hehe.


Tambahan pula saya dengan dia Pjj, hari ahad kalau kerja, pkl6.30pagi dah gerak balik pagoh. Balik melaka pula paling awal pukul 7malm sampai.



So skg saya 24jam kat rumah, suami manusia paling happy. Allhamdulillah, dapat suami yang rajin. Walaupn saya dah tak kerja, part malam, ank dia yang uruskan. Saya tidur tepi, suami tidur tengah, anak sebelah suami, actually tak pernah atur apa2, dari ada anak mmg dah camtu, malam suami yg tidurkn anak dn jaga anak. KECUALI anak beyak, memang suami iols serah kat iols dn dia buat muka muntah hijau 😒


Suami jugalah manusia paling risau takut saya boring kat rumah, slalu ajk jalan bila weekend. Kalau masa free, sabun habis pun dia ajak pergi jusco yang jauh kat ayer keroh tu semata xnk isteri dia bosan 😂😂 weekend ajak pi pantai la. Ni tadi dia kata "yang, pergi bercuti bali nak tak?" Saya kata "xmo, mahal ! Kaklai kata pakai dolar tau, naik gajah pn beratus ratus, bazir3!" Pastu dia kata "haa, bandung sejuk, nk x?" Saya kata "bazir-bazir-bazir"... Hehe. Dah nama isterikan, semuaaaaaa bazir. Cb part suami bagi duit, laju beli baju anak, tk bazir pun 😁


Since duk rumah, saya berjaya mengecil. Pinggang 29, dah dapat smule 27. Yes !!! Saya diet gile2 kot, langsung tak makan. Haus trs minum air. No makan-makan. Manusia paling risau, suami iols la, dia kata dia tkt mama abah pk dia xbg makan hehe.



Dan ofcz part best,
Ada peneman iaitu my daughter,
Even walaupn saya dah bhenti dan dia masih dipengasuh, dia lah peneman saya bila petang, skg dia da pandai memanjat, fuh, aktif sebijik mommy dia 😂😂


Ok,
Nnti apa2 saya share ye,


Bye.


Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...