FOLLOWER

Tuesday, February 9, 2016

PROJEK AKIKAH BABY KASEH

Peh. Lama tak update blog.
Sejak jadi emak-emak ni. Haha.


Almaklumlah, 
masih 24jm nk tenung muka anak sendiri, 
mas‎ih rasa tak percaya yang wajah tu rupanya selami duk dalam perut saya,
Tendang-tendang perut saya,
Dah depan mata dah sekarang. Hehe‎



Aha, walaupun dalam tempoh berpantang,
Busy juga sebab nak pikirkan,
This 28/2/2016 kan nak buat akikah.


Saya plan nak ambil 2 kanopi,
Scallop warna pink+purple,
Mesti tomeykann-- hehe


Actually puas ler saya memujuk incik lalan untuk setuju buat pelamin for baby. Tapi, incik lalan kata "no".. so saya tukar lah kepada ambil 2 kanopi walaupun ruangtamu rumah luasss daaa.. saje je.. bak kata suami saya "kalau buat majlis lorat lah awak ni.." haha.. 



walaupun incik lalan kata "nk kanopi ke nak tukar tayar kereta baru 4biji.. pilih? ".. saya still kata.. "nak kanopi. Nak scallop warna pink+purple. Dah terbayang-bayang kat mate ni haa tiap kali pejam mataaa"..lalu incik lalan tarik rambut saya sbb saya ni kuat berangan sangat dia kata.



Saya : 
Kambing nanti awak nak bawa macammana? 


Incik lalan :
Ambil yang siap lapah lah, kan senang.


Saya :
Ala, suruh lah penjual tu hantar hidup-hidup, nak ambil gambar dengan kambing kaseh. Nak ler tengk, macammana rupa kambing kaseh tu nanti. Pastu kalau hidup, nanti ramai-ramai boleh sentuh kambing tu, pastu ambil gambar buat kenangan. Baby dah besar nanti kita tunjuk gambar kambing dia.


Incik lalan :
Gambar kambing pun nak ambil ke? *sambil dia pandang aku dan tepuk dahi aku sebb lorat* haha



Next plan,
Baju untuk akikah,
Saya plan untuk saya dan incik lalan just pakai baju nikah kami (konon mcm pengantin baru haha),
Tapi baju nikah saya tak sesuai untuk breastfeed pulaaaa... hmm, xpa, nanti kite fikir semula ye..



Oh ye,
My kaseh dah cukup jambul dah,
Nak tunggu 28/2 untuk bcukur,
Saya rasa rambut dah paras bahu dah. Hehe.
Majlis cukur jambul dan tahnik berjalan dengan lancar, total berat rambut my baby 1.89g.. total bila didarabkn harga emas, kami genapkan jadi RM350.00...


Ok,
Next projek,
1) sunat baby
2) tindik telinga baby 



Lady faizal,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...