FOLLOWER

Tuesday, January 19, 2016

TANDA BERSALIN KE?

Harini ada appointment dengan nurse KK,
So macam biasalah, pi jumpa kk ain kat makmal utk test urin guna strip, then timbang berat, then ukur perut dan cek jantung baby.


Macamni ceritanya,
Masa otw nak ke KK, dah rasa ada something keluar, tapi saya buat tak tahu je, maybe keputihan lah. Masa jumpa kk ain kat makmal, ambil test strip urin, masa kat toilet pantiliner saya ada tompokkan coklat bserta lendir.


Alang2 dh sampai KK, saya tunjuk nurse gambar cecair coklat yang keluar, nurse terkejut dn kata "dik! Tu tanda nak bersalin tu!! Ko dah 38minggu kan? Tu tnda dik!"... cek jantung bby dan ukuran rahim, semua okey.


Nurse : ko ade rase perut keras tak dik? 

Saya : perut saya selalu keras kak. Huhu. 

*nurse pegang perut, pegang ari-ari*‎

Nurse : penuh betul perut ko ni dik. ‎Baby dah betul2 kat bawah juga ni!!


Saya : saya baca review org, mengenai brixton hiks lah, sepanjang mengandung tak pernah pun rase.‎


Nurse : pengalaman tiap orang mengandung lain-lain. Pengalaman bersalin pun lain. So akk nak ko berjaga-jaga.



*then nurse terangkan panjanggg lebar lah tentang persiapan-persiapan bersalin. Macam-macam dia terangkan, bagus betul nurse tu, cantik pun cantik.. putih pun putih..*


Apapun perasaan saya sekarang, saya rasa, lambat lagi kot bersalin. Serius tk rasa sakit apapun. Cergas bertenaga lagi tau, suruh saya panjat gunung kinablu pun mampu lagi rasanya. Haha. Yela, anak pertama bukaan kan lambat. Minggu depan kot bersalin. Tapi dah pesan pada baby, tk kisah lah dia nak keluar bila2, mommy, daddy dengan tok dia dah standby dah semua.



Esk ada appointment dengan pakar, so nak rujuk pakar pula macammana. semoga dipermudahkan lah. ‎


‎Lady faizal,
Fatinfashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...