FOLLOWER

Saturday, January 9, 2016

PERSIAPAN SEBELUM BERSALIN



Harini merupakan hari last saya dibenarkan ulang alik pagoh-melaka, lepasni, tidak dibenarkan sama sekali. Bising gila incik lalan. Dia risau saya terbsalin tengah jalan. Dan dia risau dia dilabel suami yang tak ambil berat tgk isteri yang sarat mengandung ulang alik. So lepasni, dia yang ulang alik.


So, memandangkan hari last dibenarkan travel kesana sini sehinggalah habis pantang. Harini saya settle kan semuaaaa urusan.

1) servis kereta : pergi servis centre siap bawa bantal comel tau! Sbb tkt pinggang sakit duduk lama sangat. Brader yang kat kaunter terkejut bila tahu saya tengah tunggu hari je untuk bersalin. Haha. Terus kereta saya disiapkan dengan segera. Gi servis centre pun incik lalan follow dari belakang, bila saya dah sampai dan register, dia belikan makanan sbb dia tahu saya tk boleh lapar, bila saya lapar, saya pening-pening-nak muntah+mengada.


2) pergi parkson : lepasni 2-4 bulan saya maybe tak ada jalan2 shopping complex. So inform incik lalan nak carikan baju kerja baru untuk dia, yela, kesian suami, saya kat kampung berpantang, suami pula melusuhhh je pakaian. Kan kesian-- 


3) pergi jusco : petangnya pula, ke jusco, cari stok barang dapur, pun untuk kemudahan incik lalan. Belikan stok sardin + stok meggi + dan stok sewaktu dengannya. 


4) kemas rumah persiapan baby : dah mula susun atur semula bilik. Kalau sebelum ni katil kat tengah2. Sekarang, tolak ke dinding. Sebab risau nanti baby jatuh pula. Nak beli babycot incik lalan tak bagi. Incik lalan kata "selagi baby breastfeedg, tak ada maknanya nk masuk babycot".. so saya ikut je lah, so dinding-baby-saya-incik lalan. Bby tak boleh baring tengah, sebab incik lalan kena peluk saya. Hahahaha *pang*



Lady faizal,
FatinFashiekin





No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...