FOLLOWER

Thursday, December 10, 2015

AIR KETUBAN BANYAK


Harini appointment dengan pakar,
Allhamdulillah, uri dah naikkk..
No wonder lah this month tak ade bleeding macam last month. Rupanya uri dah totally naik. Allhamdulillah. Rezeki nak bersalin normel terbuka luas nampaknya.


CUMA,
Doctor kata air ketuban banyak.. tapi bukan dalam kadar merisaukan. Air ketuban berlebihan pada bacaan 20++.. air ketuban normel 8-20.. air ketuban kurang bacaan 8 kebawah.. saya punya bacaan 20.. doc kata still normel dan kena follow up kat klinik kesihatan. Selagi belum 36minggu, boleh bertambah doc kata (-_-)


Camna boleh banyak air ketuban? 
Doc sendiri tak ada jawapannya. 


Saya rasa perut kecik je, macammana boleh air ketuban banyak ea? So disebabkan air ketuban banyak, doc suruh saya continue dengan kk dan minum air gula.


Next appointment saya masa 36minggu pregnant, dah 36 minggu perlu ke minum air gula? (-_-) dah nak bersalin kan, tak yah lah..... nanti nak pujuk doc kk lah.. haha..



Bila saya tidur dan tukar posisi, incik lalan terjaga dan kata "ishhhh.. tidur betul2.. jangan ubah2 posisi.. air ketuban awak banyak, kesian baby tengah sedap tidur tetibe terapung-apung".. hahahah. Rase nk debik je dia tau dengar dia cakap macamtu. 


Lady faizal,
FatinFashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...