FOLLOWER

Thursday, October 15, 2015

CUTI AWAL MUHARAM SAYA


Semalam farmasi tutup sempena "awal muharam",
Tapi suami kerja, haih, booring,
Sepanjang hari saya memanafaatkan masa dengan bergotong royong disegala ceruk rumah.


11.30am : semua dah settle dan saya kebosanan. So ambil makanan sambil tgk movie.. movie habis, then zohor, lepastu terkebil-kebil tengk syiling rumah terlelap sampai pukul 4. gile lame terlelap kan. Actually tersedar 5kali, tapi pujuk mata rehat semula sebab tk ade ape nak dibuat. Plan saya, pkul 5 nk cabut rumput + sapu halaman rumah.


4pm : hujan lebattt. Mesej suami "dari 1.30 sampai pukul 4 saya tidur, boooooringgggg laaaaa" suami pun balas "aik, macamni nak jadi surirumah? Baru sehari duduk rumah dah bosan".. huhu.. ttibe suami pun sampai rumah, dn dia minta izin ke kebun even hujan.. dia kata kebun tak hujan. So kebosanan bersambung-sambungggg.


Sebelum maghrib suami pun balik :
Gorengkan hot dog untuk dia sebab incik lalan x bagi masak, dia ajak makan luar kesian tgk saya boring katanya.


9malam keluar rumah :
Makan-makan satey + nasi paprik dn macam-macam. Borak-borak. Gelak-gelak. Tengk movie sampai midnight. Pusing melaka ditengah malam.


Saya :
Orang lain semua tertarik dengan melaka, nak bercuti ke melaka lah. Kite ni pula, kategori masyarakat yang tak heran dengan apa adanya melaka kan? Teruk betul. Kite duduk melaka pun malas nk explore apa ada kat melaka.


Incik lalan :
Sebab kita ni bukan jenis suka nk join jalan jamm2 tu, saya pula kawan ajak keluar memang saya malas. Awak pula jenis malas nak berjalan, kena cuaca sejuk, panas sikit bising. Macammana nak explore? ‎


Haha.


Seriously, taming sari ke ape kejadah sewaktu dengannya, saya tak pernah naik dan amik port. Muzium2 ke, ape pun lah, memang tak minat. Ni cuti sekolah ni, cube nk pujuk hati, tgk lah cemana nanti. Nak bawa adik2 kesini.


Patutnya saya ni syukurlah kan? Rumah dah sah kat melaka. Orang lain datang melaka siap booking hotel bagai. Lagi mahu merungut ka? Haha ;p



Lady faizal,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...