FOLLOWER

NUFFNANG ADS

RESEPI AYAM KUKUS HALIA MUDAH



Resepi ayam kukus halia pun senang! 
Korang jangan lah nak bagi alasan "ala rumah xde pengukus" saya jentik dahi nanti.
Guna kuali pun boleh.
Kau isi air dalam kuali didihkan,
Kemudian kecikkn api,
Then letakkan pinggan / tupperware yg boleh tahan dengan suhu mikrowave. Tutup guna apa2 penutup sbb kalau x tutup macammana ayam nak masak.


Ok. Meh nak share
"Resepi ayam kukus halia"
Simple tapi sedap weh.
Pertama kali suami saya makan juga,
Actually payah dapat suami bbeza selera,
Dia kedah, saya johor.
Dia dh bosan dengan asam pedas + masak lemak cili api, so pening nak rolling masakan.


Dn saya nk minta ampun,
Ayam kukus halia saya mmg tanpa sayur-sayuran,
Sepatutnya letak carrot ke + cendawan,
Tapi saya ni bukan pengemar sayur :)


RESEPI AYAM KUKUS HALIA MUDAH

BAHAN-BAHAN KISAR
-halia saiz 2 ibujari ( bg korg seng fhm haha)
-bawang putih 2biji


BAHAN-BAHAN LAIN
-ayam separuh (kalau x cincng lg cun, ala mcm kenny rogers tu)
-bawang besar 1biji (hiris)
-sos tiram 3 sudu
-garam secukup rasa



CARA-CARANYA
-lumur bahan‎ kisar pada ayam bersama sos tiram, biarkan 10 minit
-didihkan pengukus
-tabur bawang besar dihiris diatas ayam yg telah diperap tadi
-mula mengukus 40minit


SIAPPP‎ !!!
Laki iols sukeeeee....
Sengih-sengih dia :)
Sampai tak cukup nasi tau,


Lady faizal,
FatinFashiekin



No comments: