FOLLOWER

Saturday, August 15, 2015

4BULAN MENGANDUNG

Setelah dibiarkan dirumah,
Tidak dibenarkan keluar,
Tidak dibenarkan memandu,
Tidak dibenarkan asyik berjalan,
Tidak dibenarkan membuat kerja rumah,
Hanya dibenarkan baring-baring-baring,


Setelah saya asyik memujuk incik lalan,
Harini incik lalan ajak jalan-jalan,
Mula2 pi shopping barang dapur kt the store,‎
Yela, seminggu saya kat rumah pagoh,‎
So incik lalan belikan barang dapur kat rumah my parent sebagai tanda penghargaan menjaga isterinya even mama abah tak kisah pun, 
Yela, saya kan anak mama abah,,‎
Cuma incik lalan kata "tak pe lah, sayang juga yang makan nanti"..‎


Lepas cari barang2 dapur,
Incik lalan bebel-bebel suruh cari baju maternity,
Saya baru 4 bulan pregnnt,
Tapi incik lalan kurang berkenan dengan baju saya, almaklumlah, saya punya koleksi pakaian kurang yang longgar, ada pun blause tp banyak dah tak boleh kancing perut, nasib baik lah uniform kerja saya jenis cutting macam kebaya, so pinggang ketat, tapi part perut dia kembang, boleh lagi sorok perut.


Incik lalan tak bagi orang nak tgk baby bump sy,
Saya yang peninggggg, huhu.
Ni baru 4bulan, 9bulan nanti, macammana nak tutup baby bump? haha.


‎Ha, nak cerite alkisah mengandung 4 bulan saya :
MENGANDUNG 4 BULAN :

1) ketagih bau suami :
Serius! Incik lalan balik kerja, saya nak baju dia. Kn 2minggu saya kat rumah, incik lalan kdg2 kat melaka, so baju kerja incik lalan, saya cium, saya gentel kemana-mana saya bawa. Cium bahagian ketiak pula tu letak kat hidung. 

Incik lalan dah thu perangai saya, dia gelak, dia kata saya aneh, mula2 dia tk bgi baju kotr dia pd saya, tp bila dia tgk saya histeria kalau nampak dia asyik nak melekat je, so dia bagi baju dia yg ada bau dia, bila dia tgk saya asyik cium baju dia, dia datang kt saya, jentik kepala saya dn kata "sayang mmg aneh" 


Saya syak, baby dalam perut ni mesti jenis manja dengan daddy dia. Yela, dalam perut pun asyik nak bau daddy dia je. Bila tk dapat, resah. 


2) Masalah penghadaman :
Bila saya makan sesuatu, saya dapat rasakan makanan tu tersangkut kat tekak, lambat sangat nak hadam dalam perut.‎

So saya wajib ada stok yakult,
Yakult sangat membantu sistem penghadaman dalam perut saya. 


3) Perut saya berbulu :
Part ni saya panik, saya kelam kabut inform incik lalan "kenapa perut saya ada buluuuuuu.. kenapaaa? Kenapaaaa?" tak ada lah lebat, tapi rasa terkejut kot, apasal lah tetiba saya berbuluuuuu!

Incik lalan kata sbb hormon,
Haih lah hormon, pelik2 rupanya ye hormon mengandung ni. Sangat mengejutkan dan menerujakan. Haha


‎4) dah mula rasa tendangan baby :
Kalau sebelum ni tertanya-tanya macammana baby menendang. Sekarang dah tahu. Even still tak kuat, bila baby tendang, saya rasa mcm tk percaya ada baby dalam perut ni. Hehe.

Incik lalan suka takutkan saya,
Dia kata "nanti kan nampak bentuk tapak kaki"
Bunyi macam funn, bila nak membayangkan, seram juga saya..


5) Masalah susah tidur :
Tiap malam, saya akan cergas. Sangat cergas. Segala bagai cara saya dah buat untuk membuatkan saya mengantuk, tapi tak berjaya.

Sampaikan incik lalan malas nak melayan saya dah, dia suruh saya layan diri sendiri, bercakap dengan dinding ke, sbb dia ngantuk, malas melayan saya yang tak ngantuk. Haha.


6) sakit pinggang melampau :
Yes, kadang2 sampai rasa nak nangis. Sakit pinggang mcm rasa pinggang ni bengkak. Tak boleh nak baring lurus, bila baring lurus, nak bangun punya lah seksa.

Rasa nak gi berurut je,
Siap suruh incik lalan carikan tukg urut thai ke vietnam ke yang tahu urut orang pregnnt. Tapi incik lalan tak bagi. Dia kata "selagi tak bersalin, selagi tu lah sakit pinggang tak kan hilang"..


7) lidah pahit :
Deria rasa lidah saya sangat mengelirukan,
Rasa pahit melampau bila makan sesuatu.
Terpaksa kumur dengan air limau masam,
Sehari dua berhasil, then tak berhasil.

So kehulu kehilir dalam handbag,
Bawa berus gigi, kalau tk bawa berus gigi, beli asam, asalkan pahit lidah hilang, kalau tak, memang nak meludah dan termuntah rasenya.



Ok. Tu je apa yg saya rasa kan,
Nanti 5bulan pregnant, saya update lagi,

Akhirnya stelah 2 minggu cuti,
Esok kerjaaaaa!!!!
Rasa rindu menggunung kat farmasi,
Rasa nak peluk pintu farmasi,
Saya memang tak layak jadi surirumah,
Baru 2minggu dah rasa nak termuntah pandang dinding rumah. So tabik pada surirumah! Korang memangg superb! 


Lady faizal,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...