FOLLOWER

Wednesday, June 10, 2015

GASTRIK DAN BERJERAWAT KETIKA MENGANDUNG

Masa pregnnt tak masuk 6 minggu,
Semua nampak ohsem,
Semua gerenti beres.‎

Menjengah je 6 minggu,
Saya ada 3 masalah
1) gastrik
2) jerawat dimuka
3) mengantuk terlampau.

Ok saya explain ye,

1) GASTRIK :
Sesungguhnya saya tak pernah kena gastrik. Tak pernah tahu macamma perasaan menghidapi gastrik. Selama ‎ni perut saya paling kuat. Bedal lah apa sekalipun, kunyah cili begitu sahaja pun perut saya tetap kuat dan hebat.


Tapi sekarang,‎
Hampir setiap hari perut saya meragam,
Terutama "malam".. malam tadi paling teruk sampaikan saya menangis. Haha. Jenuh lah incik lalan melayan dan memujuk saya makan eno.. lepastu urut pinggang dan dia kata "nasib ada suami tau boleh manja-manja, cemana orang tak ada suami.."


Kalau sebelum ni saya disuruh diet. Sekarangg, dipaksa-paksa makan. Saya pula since 7 weeks ni memang malas nak makan, perut kembung, so rase kenyang je, tapi dipaksa-paksa saya makan. Saya yg rasa aneh. Then dia kata dengan baby dalam perut "tak pa masa pregnnt banyak ragam, orang kata dah kelua nanti bijak baby ni.. kan baby...." cehh


2) BERJERAWAT dan BERMINYAK :
Memang tak bagi can saya pakai makeup. Pakai eyebrow, kening bjerawat. Pakai lipstick, bibirrrrr pun ada jerawatttt (bawah hidung so bibir pun bengkak). ‎Pakai bedak, pipi berjerawat.. susah hati dibuatnya..


Paling seksa sekarang ni, bawah hidung kena jerawat, bengkak okey so bibir atas saya dah macam bibir kilafairy, incik lalan asyik gelak perhatikan saya. Dia panggil saya "burung pipit".. tensionnnnn.. so sekarang saya pergi kerja pakai facemask nak cover jerawat.


Tapi saya google, orang kata kalau masa pregnnt bjerawat / muka comot, nanti baby comel.. apa saja untuk mu lah baby, mummy sanggup, asalkan awak sihat.


3) MENGANTUK TERLAMPAU :
Part ni memang tak boleh nak disanggah. Ngantuk yang super duper ngantuk. Letak kepala je tidur. Sanggup perut kosong asalkan tidur. Nak drive pun diri sendi‎ri rase tak confident, takut terlelap..


Ok. Niat share diatas, bukan merungut tau,
Just untuk simpnan kenangan,
Almaklumlah, anak pertama,
Even ada ragamnya tapi ada rasa bahgia.
:)


Lady faizal,
Fatinfashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...