FOLLOWER

Monday, June 15, 2015

GASTRIK KETIKA HAMIL

Pakej lengkap dari incik lalan untuk saya,
Elak gastrik menimpa diri.
Sebelum gi kerja,
Masa saya bersiap,
Saya dengar dia sibuk betul kat meja makan,
Rupanya packingkan saya punya biskut.
Bersemangat betul dia menyiapkan bekalan saya.


Ah. Sebenarnya saya benci biskut dan roti,
Totally not my favorite pun,
Bila makan rasa macam kunyah kapas.


Tapi, memandangkan gastrik teruk menimpa diri, saya kunyah juga.
Setiap 30minit, saya akan mengunyah biskut.
Wpun masa drive,
Saya akan mengunyah.
Kalau tak, perut saya akan seperti ada ikan berenang-renang dalamnya,
Penuh dengan angin sehingga memeningkan kepala.


Dan harini masuk minggu baru,
Allhamdulillah! Perut pulih! Rasa lebih bertenaga,
Tak mengantuk, perut pun xda kembung lagi,
Cuma, saya cepat lapar.


Saya perasan,
Saya kerap makan kurma, setiap jam dengan kurma, betullah, makanan sunnah nabi penyembuh segala penyakit. Allhamdulillah. Perut semakin kuat.


Saya memang bukan orang yang tahan sakit,
Tapi, untuk minggu ini dan seterusnya, InsyaAllah, saya akan belajar menikmati dan mempelajari setiap rasa dari perut saya ni.


Lady faizal,
Fatinfashiekin

1 comment:

Han Hanni said...

take care...
suami sy klu lpr mmg pening sampai muntah

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...