FOLLOWER

Tuesday, December 16, 2014

KERJA ATAU SURIRUMAH


Bulan ni adalah bulan terakhir kak sue bkerja,
Next month dia akan berhenti,
Ikut suami di KL,
Setahun dh mereka PJJ,
So akhirnya, terpaksa memilih disisi suami,
Berbanding kerja.


Macam saya? 
Adakah saya juga akan mengikuti suami sperti kak sue dan memilih surirumah sebagai kerjaya? 


Jawapan saya,
TIDAK


Saya anak sulung, Saya berdikari dari segi kehendak dan keperluan dari dulu sampai sekarang. Susah untuk saya meminta pada parents atau pasangan melainkan sesuatu pkara yang simple / terlalu perlu dibantu. (mminta memang ada meminta, tipu xda, tapi mminta ssuatu yang tk mberi bebanan pada orang)


So thats y even dah kahwin, saya kena bekerja dan ada income sendiri. Dalam diri saya, saya dah tanam dalam2 sikap "jangan susahkan orang, orang lain ada masalah mereka sendiri"


My abah dan incik lalan pun suruh saya kerja, kalau tak kerja pun create income sendri, contohnya mlalui investment ke atas tanah yg tgh dilaksanakan ni, so banyak ke, sikit ke, at least jangan sampai kosong dan meminta. Kocek still ada isi.



Dan lagisatu,
Yang saya takutkan,
If anything happen,
If something happen,
Apa tinggal pada saya? 


Kalau ada kerjaya,
At least tempat bergantung tu ada.


Dan my mom sendiri ada kerjaya sendiri,
Tk depends 100% pada abah,
Saya dibesarkan dengan persekitaran ada income. So thats y saya takut memegang gelaran surirumah.



TAPI,
Andai suatu hari nnti kalian terbaca saya update blog bertajuk "AKU SURIRUMAH" ketahuilah, bahawasanya masa tu saya dah kaya, so akan jadi surirumah untuk nikmati kekayaan *pang! Berangan lagi* hahaha


Nantikan ea,
Akan adakah update bertajuk "AKU SURIRUMAH" suatu hari nnti? Jeng Jeng Jeng. Amin. InsyaAllah. Kaya budi bahasa pada org sekeliling tak lupa asal usul. Kaya harta sentiasa bantu mereka yang memerlukan terutama keluarga. Kaya Pahala untuk dibawa bekal hingga ke Syurga kelak. Amin. InsyaAllah.



Lady faizal,
Fatinfashiekin



No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...