FOLLOWER

Wednesday, November 5, 2014

MACAMMANA NAK JADI CERIA


Bukan pertama kali saya mendengar soalan :
" macammana kak ekin boleh happy 24jam ? Ceria je ? Kepoh je? Tak da masalah ke? "



Macammana saya boleh ceria 24jam? 
Mana ada orang happy 24jam, 
Orang gila yg x da perasaan pun kalau datang angin tak baik, dkejarnya orang. Hehe. 


Cuma saya ada 1 sikap dan ingatan dalam hati yg selalu saya tanam dalam2 dalam hati ni iaitu "bila org jumpa saya, orang tu akan balik dgn gembira"


Tak da rahsia apa pun nak happy 24 jam,
Saya pun kalau nk dtg PMS out of mood juga, cuma saya akan inform orang sekeliling (kawan sekerja dan tersayang) so andai saya yg 24jam gelak ttibe lemau, faham lah mereka dn mereka tak kecik hati. Hehe. Ala dh nama pn manusia.


Lagisatu,
Nak jadi happy, toksah cerita masalah kt orang (kecuali yg rapat). Saya selalu ingat dn pegang "tak perlu cerita masalah kita dengan orang lain, orang lain pun ada beban masing2 dan masalah masing2 yg perlu ditanggung, bt apa nk menambah susah kn orang lagi? 


Bukan susah nk jadi happy,
Pilihan ada dalam diri sendiri.


Masalah orang sentiasa murung adalah,
Memikirkan apa yg difikir orang lain,
Yes, tu masalah yang sebenarnya,
Peduli apa orang nak kata.
Mulut orang mana blh dkunci,
Saya kalau sakit hati, 
Saya ingat 1 benda :
"Anggap diri kita ni pokok, orang baling batu, kita balas dengan buah-buahan yg sedap"


Kan? 

Mudah kan? 

Jangan sedih2 ye.

Jangan stress2 ye.

Wakeup-makeup-moveon!!

Muah.

Lady faizal,
Fatinfashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...