FOLLOWER

Saturday, August 16, 2014

UNTUK KAWAN


betapa mudah manusia menggantikan cinta.

seorang kawan aku sedang merana.
kawan2 semua kata "dia tak pernah menangis. entah bagaimana dia tanggung kesedihan dia itu"

tapi dia menangis di depan aku.
tidak apa, rahsia kita.
menangislah.

kadang2, kalau kau tunjuk sayu kau depan orang pun, mereka bukan boleh faham.

aku tak pernah memaksa kawan aku itu tinggalkan jejakanya. sebab aku terlalu mengerti rasa dipaksa melupakan sesuatu yang kita percaya.

"mamat itu syaitan. lupakan dia"
"mamat itu kejam. ramai lagi."
"mamat itu celaka. cari lain"

ingat senang, agaknya.
tak apa, selagi aku ada, aku akan layan hati kau. itu yang kau selesa, kan?
satu hari nanti bila kau dah penat, kau akan redha.

tapi sayang itu bukan sesuatu yang mudah2 dilupa.
dan untuk sesetengah perempuan, buatlah apa saja, rasa yang rasa ini payah sekali mau mati.

cumanya, ia sedikit2 membunuh.


seperti aku yang katakan "aku faham".
rasa itu milik kamu. cuma kamu yang tahu.


aku bisa mendengar, kawan.
kerana aku tahu bagaimana rasa sunyi itu.
tanpa sesiapa mengerti kamu.

kuat. kuat.

tidak apalah kalau kita diganti. harapnya gadis itu bisa menjaga cinta kita itu dengan manis, seolah kita tatang dia dulu.

kuat. kuat.

jangan diharap. cuma kuat.
tuhan itu adil.
SEMOGA PULIH YE KAWAN :)
 
 
 
 

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...