FOLLOWER

Friday, August 15, 2014

BILA NAK KAHWIN

Kalau dulu,
Pi mana-mana orang tanya "bila nk kawin?"
Rase nk cubit2 lengan setiap orang yg tanya.

Lagi bit stress bila orang bertanya parent kita,
Dihadapan kita. Haih.
Sian mak ayah kita,

SEKARANG,
Terutama this raya,
Berkobar-kobar nak cakap tarikh khwin pd org yg dulu
Very the busy body tu
*kibas shawl*

Bitt sad,
Bila jumpa kawan lama yg still not couple,
Still tertanya bila agaknya akan khwin,
Then mereka mengluarkan statement
"Lain la kau kin, bahagia.. dh dilamar pun"

Hmm,
Entah. Bila orang keluarkn statement saya yg sekarang,
Saya akan menarik nafas dalam dan diam.
-menarik nafas dalam2 untuk rewind setiap kisah
-diam untuk menyusun kata.

So saya nk share pd uol yg still not couple,
Dan still tk tahu halatuju,
Asyik tertanya "bila giliran aku"

Saya dan incik lalan,
Sebelum kami bertemu,
Kami dh harung mcm2 dugaan.
Dia dengan dugaan hidup dia,
Mnakala saya dengan dugaan saya.

Tapi tuhan temukan kami dengan cara paling mudah,
Tuhan kenalkan kami dengan cara yg 1 dalam 1000,

Saya pernah duduk bercerita dgn incik lalan,
Cerita tntang kisah lepas,
Kami akan sama2 ketawa dan kata
"Ini hikmahnya kan,"

Dulu saya pun macam kalian,
Tertanya bila nak ada pasangan hidup,
Tengk orang ada boyfriend pyayang mula lah sedih,
Bandingkan diri sendiri dengan org lain

So saya nk uol yg give up,
Please sabar. Percaya pada janji Allah.
Saya pernah berada disituasi anda berada

Cuma,
Jgn disebabkan nak sgt ada psgan,
Terjadinya tersalah pilih orang yg salah.

Biarkan Allah yg bawa pasngan kita pd kita,
Dalam cara tk disangka sangka.

Contohnya, dalam cara :
1) rupanya kawan laki kita da 20tahun suka kita
2) pergi shopping cmplex tlangar trolley somebdy then rupanya jdh kita
3) tersalah hantar mesej then rupanya dia jodoh kita
4) Beli barang online pada somebdy rupanya tu jodoh kita
5) sakit perut gi klinik org sbelah kita sakit kaki, rupanya tu jodoh kita
6) ada kereta dh blok krte awk sbb nk ke tnds awam dn tgl kn no phne kt wiper krte awk, rupanya tu jdoh awak

So, persiapkn diri sebaiknya ye.
Biar lah kita pernah disakiti pasangan kita yg dulu teruk pun,
Hikmahnya, Allah nk kita menyayangi psgan kita yg skg.
Supaya kita tk seburuk prgai psgan kita yg lama.

Biarlah Allah bt kita ttunggu 10 thun xda boyfriend,
Hikmahnya, bila dpt suami / isteti je,
Terus kita taat setiaaaa..

Allah sebaik-baik perancang

Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...