FOLLOWER

Thursday, August 14, 2014

TIPS SEMBUHKAN JERAWAT

Sekarang tiap malam sebelum tidur,
WAJIB !!!

1) Cuci muka sambil urutkan wajah selama 30saat
2) Tonyoh muka dengan sebiji limau sampai merah padam
3) Sapukan nixoderm diwasan muka yang berjerawat

I dont know why lah kulit naik jerawat pasir,
Tang dahi pula tu. Eeer, sakit hati.
Rasa sangat-sangat tak confident.

Dah 2 minggu pergi kerja tanpa bedak / pelembap muka
Apatah lagi blusher.
Disebabkn saya panik dengan apa terjadi diwajah saya,
Saya stop kn semua makeup !
Pi kerja cuma pakai eyeliner + lipstik merah mcm kucing mkn anak,
Dengan tujuan untuk cover muka tkpakai apa2,
Tapi konon nk tjuk ada bibir merah yg sweet. Haha

Tapi Allhamdulillah,
2minggu tonyoh nixoderm,
3hari tonyoh limau,
Npk bkurangan. I like !

Saya rasa jerawat naik sbb before this 2 kawan tny apa rhsia sy jaga kulit,
So iols pun macam terasa diri rupawan gituh,
Terlebih perasan sambil kongsi tips,
Minggu depan nya naik jerawat. Hampeh.
Donia balas donia.

So kepada uols yg ada jerawat,
Feel free to use this tips.
BUT REMEMBER ! setiap orang kulit blainan,
Macam kulit saya ni selama saya hidup,
Sapu apapun tk da masaa.
Kaau uols jenis kulit sensitif jgn tiru aksi saya.

Bila tonyoh limau pada kulit muka,
Uols akan rasa bit pedih,
Dah habis tonyoh,
Biarkan mengering then bilas.
Lepastu masuk bilik,
Ambil nixoderm,
Sapu pada jerawat,
Muka akan terasa sangat2 sejuk.

Kalau xtaham mesti akan bilas,
macam saya ni,
Makin pedih saya akan kata
"Padan muka kau jerawat ! Kuman ! Mati lh kau ! Mati !"
Hahahahh

Incik lalan : nk kite belikan awak kertas pasir tak ?
-- kurang asam mamat ni.

Lady faizal,
Fatinfashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...