FOLLOWER

Friday, September 28, 2012

KENAPA PEREMPUAN KUAT MEMBEBEL DAN MENGONGKONG

Assalamualaikum

dengan rasa hati berbungga-bunga,
harini saya nak buat entry yang sebenarnya saya sendiri lakukan,
hehe. ye, saya kuat membebel dan mengongkong.
TAPI, istilah membebel dan mengongkong itu
bukan lah menjurus pada makna yang terlalu over.

kenapa perempuan kuat mengongkong dan membebel :

research yang dilakukan ke atas google,
saya dapati semua nya jawapan selamat,
dan sangat membosankan. huh. what ??
so saya nak buat entry jujur
dari sanubari perempuan :

1) TANDA SAYANG : siapa tak sayang kekasih oi.
perempuan ni hatinya senstitif. contoh drive dari melaka ke kedah,
saya ni jenis selagi dia tak sampai kedah,
saya tak kan tidur. saya tunggu. dan saya akan mbebel
"jangan lupa singgah beli alicafe banyak2, takut mengantu nanti,
kalau mengantuk berhenti kt RNR bahaya bhenti tepi jalan,
kalau ada orang tahan kereta dn minta tolong konon tayar pancit ke apa,
jangan bhenti ! jangan ! nanti kena rompak,
jangan paksa diri mmndu kalau da penat, kalau tiap kali bhenti kt RNR 
nk tidur jngn lupe call baguitahu, kite risau....."
dan actually panjang lagi. HAHA

2) TAKUT DIRAMPAS ; jujur, siapa tak sayang laki oi.
saya dah pesan awal2. kalau kantoi benda bukan2 saya akan tusuk dia
guna pisau pizza hut. hahahaha. kadang2 dia panggil saya
"malaikat maut". ala, tapi tak da lah kasar2 dan ugut2,
tak da lah. dalam nada gurau2.
sebab tu lah pengawalan ketat sentiasa dilakukan. 
memang lah kalau tak da jodoh nk buat camna,
but for me, selagi still in a relationship,
trat sebaik mingkin. kalau tak da jodoh,
saya selalu kata pada dia
"tak da sapa mampu treat dia macam saya buat"

3) AMBIL BERAT : entah, saya risau. selalu risau.
risau dia tak makan lagi. risau sangat lah.
sebabtu lah kadang2 even saya ni johor, dia melaka.
weekend je, saya sanggup drive dan hantar makanan pd dia
dan berjumpa even 2minit sahaja.
almaklumlah, orang BUJANG,
selain macD, tak da resepi lain dia tahu. hehe

SEBAB YANG KE 4 : incik lalan je tahu. huhu
kenapa saya sangat kuat bleter 
dan berleterrr

tu je lah 3 bnda penting yang buatkan saya (perempuan) mengongkong lelaki.
3 sebab. 1) sebab sayang. 
2) sebab takut dirampas. 3)ambil berat.
cuma lelaki ni, bila kita ambil berat mula kata kita mbebel,
nanti kita ambil berat kat orang lain kang. haaa,
baru tahuuuuu~


with love,
Fatinfashiekin


DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...