FOLLOWER

Tuesday, September 11, 2012

KAHWIN ???

Semakin hari semakin ramai sahabat handai yang menghampiri gerbang perkahwinan. Sebelum ni kbanyakkan yang saya dengar dan tahu, kawan-kawan perempuan lah yang banyak dah bertunang, dan kahwin. Dan NOW, ramai yang dah ada baby. Datang farmasi, mendukung anak. Saya ? Ada anak juga k ! Setiap hari saya bawa dan tak kan saya tinggal kan iaitu anak tekak dan anak mata. Haha.

Dan sejak kebelakangan ni, banyak dapat jemputan member lelaki bertunang dan berkahwin. tahniah lah uols ye. Kalau perempuan macam normel lah, sebab perempuan di pinang. So bila tgk kawan-kawan lelaki saya dah berkahwin, saya tersenyum. Teringat waktu gila-gila dieorang. But, okeylah, dah 26-27-28 masing-masing. Cuma, attitude dieorang tu tak balance dengan umur langsung. Macam baru tahun lepas je tolong dia cari kan gf, tahun ni dah kahwin ? Si tukang cari kan jugaa yang tak kahwin2. Huhu ;p

Tapi, saya dah tak kisah dah orang nk tanya-tanya saya ni bila bila bila bila. Akhirnya ! Saya ada seorang abang yang sentiasa menyokong saya iaitu abang madi ! Haha.

Abang madi ni this year dah 35tahun, orang yang putih, botak, tinggi.. Muke ada iras-iras azhar sulaiman, tapi dulu saya selaluuu pelik. Muka ada ? Kaya ? Bisnes maju ? Kereta baru ? Rumah baru ? Tapi still tak kahwin-kahwin, awek pun tak ada.

Dan baru-baru ni, setelah 5 tahun tak berjumpa. Dia datang ke farmasi, bersama seorang gadis yang sangat-sangat-sangat cantik. Saya tersenyum pada abang madi, dan saya kata "tak sia-sia menanti ye, hasil nya menakjubkan !" baru berkahwin dan sekarang wife dia pregnent, bunting pelamin. And ofcz lah sangat romantik. Abg madi memang tak pernah bercinta, so bila saya pandang mereka, bahagianyaa lah :)

Dan masa abg madi nak balik, dia tanya "awak tu bila lagi ??" Dan saya kata "saya nak ikut macam abang lah, slow and steady, bila dapat,... TERBAIK!!" Dan abang madi tergelak, seblum keluar abg madi sempat kata "betul tu ekin, jangan tergopoh gapah, cari yg betul-betul, dan yg penting ! Jgn lupa jemput abang, cari yg betul-betul ye" dan saya tersenyum.

Akhirnyaaa, ada juga orang yang menyokong apa yg saya lakukan. Ada juga iktibar didepan mata yang dapat saya contohi. Slow and steady. Siapa tak mahu kahwin ? Saya sendiri bercita-cita untuk menjadi seorang isteri sehebat isteri nabi Aisyah R.A even kak Alai dengan kak Ani gelak-gelak dengar cita-cita saya. Kak Alai kata "yela tu kin, akak nak tengk nanti, raya gaduh ke tak nak balik johor ke kedah, lepastu dengan anak-anak nak kena handle, akak nak tgk" huhu.. Tak pa, yang penting, nilai murni nak jadi yg tbaik dah berjaya ada di sanubari. Haha.

Bukan apa, kadang2 seram okeh. Kalau kat news feed facebook saya suka skodeng wall couple2, rasa lawak pun ada. Yela, almaklumlah, boyfren saya ni berumur sikit, FB pn 18 tahun sekali je dia jenguk. So kalau nak berbalas kat wall dengan kata-kata romantik tu, tak adalah, buang tebiat lah kalau dia buat macamtu. Huhu.

So saya suka lah baca mesej wall to wall bf dn gf. Yang lawak nya bila part gaduh, segala rhsia tkeluar. Ada juga yang saya perasan, masa bercinta kat wall tiap hari muahhh muahh muaahh baby baby baby. Sekarang dah kawin, mesej tidak kepuasan hati pula di update distatus. Hal suami itu ini. Hal mak mertua. Semua nak di publish. Takut kan ? Tapi kdg2 jeles juga pada yang loving-loving. Haha

Tapi, saya punya keinginan ! Saya kata pada incik lalan "kamu nak tahu, habis je kite nikah nanti dengan kamu, kite trus nak ambil hp, kemudian kita nak update FATIN FASHIEKIN MARRIED WITH AHMAD FAIZAL, wah !!! Akhirnya diriku sudah berpunya !! Wahh".. Dan kemudian "pukk" incik lalan pukul dahi saya konon bagi saya tersedar (-_-") elehhhh, gurau je punnn.

Ok lah, gud night.
Sweet dream.
Love u.

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...