FOLLOWER

Tuesday, August 14, 2012

STEP 1 (RAYA)

Perkara paling best tentang raya, part packing angpaw. Disamping mengira pengeluaran kewangan dan mengesat peluh didahi, kita akan rasa feeling raya yang best.

Mama kata :
"Anak ****** bagi lah lebih sikit, tak kan segitu je" -hah, segitu ? Faham segitu ? Bukan segitiga ye. Bukan. Segitu dalam bahasa johor bermaksud 'tak kan cuma itu je' haa. Hehe. Mama memang demand sikit, dalam semua benda nak sempurna. Tak main second class ni. Untung tau, sebab my mom like my best friend ;D

Abah kata :
"Kakak murah kan rezeki orang, nanti rezeki kakak murah, tak pe kak" -abah memang penuh dengan nasihat, dalam ayat-ayat abah sure ade kate2 penyejuk hati. Cume saye je bile abah dah start buka ayat mukadimah, saya buat buka blur begini (-_-) muka tak da perasaan. Huhu.

Baju raya pun settle ! Seronok tau. Kasut raya ? Dah tua ni, x payah lah kasut2 baru ni, wedges yg ada tu guna je. Lgpn kat farmasi pn saya bukan guna pun, sampai farmasi, saya tukar slipper sebab mudahkn perjalanan ulang alik ambil ubat. So, stop ! Xpayah membazir. Bukan orang heran pun kasut baru ke lama. Haha.

Hari riang ria bila pandang baju raya, saya dapat jubah moden idaman hati !! Dan ofcz lah jubah tu saya cari dengan mama, dengan incik lalan ? Sorry, dia pantang betul baju bersulam dan berbatu ni. So, perkara paling indah, shopping dengn mama. Mama bab shopping memang A.. Terbaik ! Tak pernah mengecewekan langsung. Huhu.

tema tahun ni OREN ! Incik lalan dah dipujuk beli baju melayu dia still tak nak, so just beli tshirt bkolar oren dan jeans. Haih, degil. Dia still kata "baju tahun lepas masih bau kedai".. Dah habis pujukk pn dia tak mahu, then kami berbincang, give and take. Payah kan ? Asyikk meetingg je tak habis2 kami ni. Complicated. Nasib lh blh dibawe bbincg, padahal just tentang baju melayu je. LOL

Next,
Tentang kereta pula,
Macam biasa lah kereta saya suka dibelai-belai. Aha, my phne maybe saya akan pakai blackbery incik lalan dan incik lalan akan pakai blackberry saya cuz my phne tak boleh snap photo, so saya pinjam lah hp dia. Ala, dia tk suka ambil gambar. So dia blh hdp tnpa kamera, tp saya tidak okeh ! Hehe. So guys, tk dpat nk BBM dan whatsapp dengan u guys sementara ye. Still on, tp phne bukan pd saye.

Hah ! Jangan nak imagine incik lalan ni sweet macam gule2 lah ye sebab sudi bertukar hp dengan saya knon sanggup bergolok gadai. Tak da makna nya. Buat meeting, berbincang, berbahas. Then bt keputusan Give and take tau. Haha


With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...