FOLLOWER

Friday, July 6, 2012

PENINGKATAN LEMAK

Tadi pi rumah tok, sebab esok ada kenduri arwah untuk arwah tok abah. So tengah sesi potong memotong bawang,

Mak long kata :
"Kin, makin berisi lah badan mak long tengk sekarang.."

Then my aunty pula kata :
"A,ah makin naik. Perut tu, jaga-jaga" *sambil gelak.

Bila saya bangun, tok pula kata :
"Semua dah naik, memang nampak makin berisi badan. Senang hati betul lah tu"



Aduh, aduh, aduh, makin ramai kata saya makin gemuk. Terutama perut ! Sebab saya kerja sampai 9.30malam, nafsu makan malam tu kuat lah. Tak boleh control. Hari-hari ayam ayam ayam. Bila kenyang dan penat, tidur (-_-)

Mama pula kata :
"Dulu mama sebaya kakak, berat 43 je tau. Anak 4 baru lah berat macam kakak. Ni kakak ? Berat da same dengan mama sekarang"

Haish. Susah hati ! Ye saya tak ada lah gemuk mana. Tapi bak kata incik lalan "please control lemak2 tu" yela, ikut ktingian saya dengan incik lalan, saya lagi rendah, so kalau saya rendah + gemuk. Hah! Ayam katik ! :D

Dan sejujurnya, ye, saya memang sejujurnya mengaku, penambahan berat badan disebab kan saya senang hati. Saya senang hati sebab, saya bersyukur, saya ada Parent dan family yang sporting dn myokong. Kekasih pun mendapat restu dan sentiasa mlengkapi dkala susah senang. Kawan2 yang happening. Tempat kerja yang sangat menyelesekan. Bos yang cantik dan baik. Sangat-sangat saya bsyukur. Allhamdulillah. Ni lah faktor utama saya gemuk. Pipi saya tembam sebab saya suka ketawa dn saya ada mereka2 yg menarik dalam hati saya :)

*psst, tapi tengk gambar aishwrai ni, seram !! dari solid, berubah menjadi tembam ! Huhhhh. Seramm oiiii.... !!!!!!

With love,
FatinFashiekin


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...