FOLLOWER

NUFFNANG ADS

KENDURI DI BULAN SYABAN

Assalamualaikum

semalam kenduri rumah tok mak (belah abah)
malamni rumah tok yang (belah mama) pula. fuhhh.
so, 2 malam lah menikmati nasi ambeng !

yela, ramadhan dah nak tiba,
so menjadi kebiasaan kenduri arwah 
untuk saudara mara yg telah kembali kerahmatullah
akan diadakan kenduri arwah
tapi incik lalan kata
"orang johor ni suke buat kenduri"
ye tidak dinafikan saya pun kadang2 kata kat mama
"eh ! bukan baru bulan lepas ke tok bt kenduri ?"
hehe. banyak songeh kan ?
padahal rewang tak ade buat apa pun.
eh, aha, hello even i bekerja 12jam,
sat lagi balik kerja 9.30malam
terus ke rumah tok tau.
megupas dan memotong bwangggg. haaa

semalam kat rumah tok mak pun balik kerja
kenduri tengah dijalankan,
sebab kenduri lepas isya'..
apalagi, balik kerja terus makan !! 







budak kecik ni memang manja lah kan,
dia tahu kakak dia balik kerja sure belikan coklat,
apalagii, nampak kakak nya parking kereta terus meluru.
thats y bahaya kalau kt rumah,
nak reverse kerete ke apa,
dia ni pantang nampak saya dengan kereta.
berlarii je 

ok. tu je nak citer.
kesimpulan. rabu, khamis, jumaat, sabtu, ahad.
straighttt menghadiri kenduri.

lagisatu nak cerita,
pagi tadi saya accident, jangan risau, tk luka apa pun,
tapi kan, memalukannn (-_-)
custemer semua tolong bagi bantuan,
dan kata :
"hei awek farmasi, agak macammana bawa kereta ?"
hahahha *tutup muka T_T
situasi yang sangat melucukan,
penuh orang berkerumun.

mesti ada je yg kata
"accident macammana"
nonono. tak kan diceritakan.
mama, abah, kak ani, incik lalan, dan kak ain
dah tergelak guling-guling bila sy cerita,
so.. ini rahasia saya ! hehe ;p

with love,
FatinFashiekin



No comments: