FOLLOWER

Saturday, July 7, 2012

CUKUP BAGIKU ALLAH


Rasa ringan beban dibahu bila ungkapan
"cukup bagiku Allah" 
disematkan dalam hati dengan penuh tekad.

sebagai manusia biasa,
serius, saya sendiri kadang-kala tanpa sedar
mengeluh dengan apa yang menimpa diri,
rasa sedih, rasa berputus asa,
rasa sia-sia segalanya.

tapi ! sedaya upayaaa saya ingatkan diri
"fatin, nak masuk syurga dugaan kenalah besar"
kak Ain yang mendegar pun tergelak besar
bila setiap kali saya ditimpa masalah,
sure saya akan kata pada dia
"Allah nak masukkan ekin dalam syurga, sebab tu ekin dberi dugaan,
kakain jangan risau ea, nanti ekin tunggu kk ain dipintu syurga"
haha. yeah, its simple. tapi hati sangat tenang.
sangat tenang bila kita set dalam kepala
"oh aku diduga Allah,
Dan aku kena yakin dengan takdir Allah,
nak masuk syurga kenalah tabah dan sabar !
Allah yakin aku mampu laluinya, 
kenapa aku x yakin pd diri sendiri kan ?"


if you feel that you are very down,
just close your eyes and saya
"This is my journey,
HE puts me here, Its HIS plan,
so i've just to carry on and trust him" :) 

with love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...