FOLLOWER

Saturday, June 9, 2012

SUNDAY MONDAY HOLIDAY

Sunday ! Holiday.
Monday ? Pun holiday.
Wah wah wah.

Sekian lama, baru MC.
Actually tak ada perkara-perkara penting, saya payah nak cuti.
Tak ada alasan untuk cuti.

Kalau pi majlis kahwin member dekat2 pun, saya still akan masuk kerja even 5.30petang.

Malam kalau tiba2 daniel kena semput
Dan saya balik dari hospital 6pagi, pun bagi saya, kerja tu penting !

SEBAB ?
Menghargai gaji, sehari pun bermakna okeh. Hehe. Lagisatu, tak nak kacau jadual kawan-kawan. Tak ada benda penting, sebaiknya saya akan cuba tidak menyusahkan sesiapa. Sebab saya tahu, setiap orang mesti letih bkerja. Dan kalau alasan tak logik saya berikan untuk MC, kesian kawan-kawan terpaksa bekerja 12jam. Mana tahu mereka dah plan something. Kan ?

SEBAB, abah selalu kena macamtu tau. Dulu waktu saya kecik-kecik saya selalu tanya abah :

"Abah balik pukul berapa ? Balik cepat tak ? Jom pergi main buaian kat tanjung (means taman permainan)"

Dan lepas tu dah plan dengan abah nak pergi main buaian kat taman, dah pakai cantik-cantik. Tunggu abah balik. Tengk jam.Tiba-tiba abah call :

"Abah kena ganti kawan abah, kita pergi lain kali ye"

Sedihnye tuhan je tahu, dah pakai cantik-cantik. Tiba-tiba kena cancel. Dan sebabtu bila saya da bekerja sekarang, adik-adik selalu tanya :

"Kakak masuk kerja pukul berapa ?"

"Kakak cuti ke ?"

"Kakak balik kerja pukul berapa ?"

Ikutkan hati kdg2 malas nak terang kan, hari-hari soalan yang sama. Padahal saya dah siap2 pakai uniform, boleh ek dia bagi soalan "kakak cuti ke ?" (-_-")

So, that's y lah dan bila da dewasa ni, weekend, ke pasar pun saya angkut adik beradik saya semua. Sebab budak2 ni, cukup ajak dieorg naik kereta. Jalan2 sikit. Dieorg da happy *even ke pasar mencari ikan. Haha.

Ahad : pagi bawa ke pasar, makan kenyang2 kat rumah, baru ajak pi jalan sana sini. Sebab saya pun dah lama giler x beli handbg, esk nak ajak adik2 pi shopping. Kalau salah seorang antara aza, awal, danny yg degil. Kakak tinggal korang. Balik jaley kaki. Okeh ? Huhu ;p

Isnin ni saya MC. Sebab ???????
Nak pi Australia. Kak alai kata ada kanggaru tertinggal untuk saya kat sana dan kklai suh ambil. Hehe. X ade lah, nantilah saya story ye :)

Kepada kak aida yang terpaksa mengantikan saya tu, nanti saya belikan gule-gule ye ! Keje rajin-rajin, jangan makan banyak sangat, nanti buncit dan apabila anda buncit, anda akan timbag badan 88 kali sehari. Haha. I love u :D

With love,
FatinFashiekin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...