FOLLOWER

Sunday, January 8, 2012

INSYAALLAH

Assalamualaikum

Istimewa to MY GIRLFRIEND yang dilanda kemurungan, kesedihan, dan stress. Sayang baca carefully ok .

Kesedihan hanya akan memadamkan api motivasi, membunuh semangat dan membekukan jiwa. Dan kesedihan itu ibarat demam yang membuat tubuh menjadi lemas dan tak berdaya. Kerana kesedihan hanya memiliki daya yang menghentikan dan bukan menggerakkan.

Rahsia untuk menghindari itu semua adalah dengan menanamkan prinsip bahawa kesedihan adalah sesuatu yang boleh ditangani, bukan sesuatu yang tidak boleh dikawal hingga kita harus menyerah.

Kesedihan itu bukanlah sesuatu yang dicari-cari dan bukan pula sesuatu yang kita semua harapkan, bahkan ia tidak mendatangkan sebarang manfaat.

Kesedihan boleh mengotori kehidupan dan juga merupakan suntikan beracun yang berbisa bagi jiwa yg membolehkan mengakibatkan kelesuan, keluhan, dan kebingungan. Kesedihan juga boleh membawa kepada kemurungan yg menggelapkan hati dan akan membuat keseluruhan keindahan menjadi layu. Dengan kesedihan, keadaan yang baik berubah menjadi buruk dan kehidupan yang menggembirakan menjadi mati kerana kesedihan pada akhirnya akan menumbuhkan sifat pesimis dan penyesalan. Namun begitu, pada tahap tertentu kesedihan memang tidak dapat dihindari dan ia pasti akan dilalui oleh setiap orang *termasuk saya.


NOTED :
(Saya nak awak amalkan)

Semasa kesedihan :
Rasulullah s.a.w. sentiasa memohon perlindungan dari Allah agar dijauhkan dari kesedihan. Baginda selalu berdoa seperti berikut : “Allahumma inni auzubika minal hammi wal hazan..”; maksudnya: “ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kecemasan dan kesedihan..”

Setelah hati kembali tenang :
Disebutkan bahawa para ahli syurga ketika memasuki syurga akan berkata ; “..alhamdulillahhillazi azhab annal hazan..” ( Surah Fathir, ayat 34 ) “segala puji bagi Allah yang telah menghilangkan dukacita kami..” Ini menunjukkan bahawa mereka semua pernah mengalami kesedihan ketika hidup di dunia dulu.

__________________________________________

Sayang, u kena selalu ingat, ada yang lebih susah dari kite. Ye apa yang u rasa dan lalui tu sakit rasanya. Allah sedang menduga u, terima dengan Redha, masih ramai yang sayangkan u. I ada dekat dengan u Dunia Akhirat, doa i selalu ada untuk u. Kuatkn hati !! Ingat, bila sedih dan tak tahan untuk menangis, ambil wudhu', mgadu pada Allah. Rajinkan mulut baca “Allahumma inni auzubika minal hammi wal hazan..” Sebab I pn amalkan kalau tgah sedih atau panik. 

Please, kesat air mata tu, I risaukan u *kucup didahi

INSYAALLAH-MAHER ZAIN :
Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can't see which way to go
Don't despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

InsyaAllah
InsyaAllah you'll find your way

Everytime you make one more mistake
You feel you can't repent
And that its way too late
You're so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don't despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah
Insya Allah you'll find your way
Insya Allah
Insya Allah you'll find your way

Turn to Allah
He's never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don't let me go astray
You're the only one that showed me the way,
Showed me the way 


Ur BestFriend Dunia Akhirat,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...