FOLLOWER

Saturday, January 7, 2012

ABOUT 2012

Assalamualaikum

Seminggu sudah kita semua melewati 2012. Bila pandang kepada diri dan sekeliling macam-macam dah berubah, tahun 2011 dan 2012, then tersenyum, oh masa cepat betul berlalu. 

Buka balik diari lama dan tergelak sendiri, betapa poyo nye mengenang ape yang pernah dilakukan dahulu dan melihat apa yang ada sekarang. Gambar-gambar lama, then terus terfikir "euh, akuh kah ni ??" Sambil buat muka begini (-_-") 

Dulu uniform farmasi warna oren tau sebab company Pharmaton sponser bagi kepada staff, then dulu famouse tudung bunga-bunga, I think namanya TUDUNG ROSALINDA kot, so baju OREN, tudung HIJAU ! Blh imagine x ? Seluar HITAM ? Dapat imagine tak ? Hehe. *tapi akuh tetap berbangga dan rasa akuh kiut waktu tu. Hheehe. Then masa berlalu, bila pandg balik gambar saya, kak Ain dan Kak Ani. Baru lah perasan keperasanan kami dulu. Apa agak nya org pk tgk pakaian kami yang bewarna warni.
Nasib sekarang baju dah npk profesionel. Even org asyik pikir kami ni KASTAM (-_-") so pi kedai vcd cetak rompak. Kelam kabut owner kedai tu (-_-")

Macam-macam tempat dah pergi masa 2011. Everyweekend tu sure tak ada kat rumah lah, memang menantikan ahad for dating, tak pun even tak dating, sure ajak mama dengan abah keluar punye. Haish, so 2012 insyaAllah nak slow kan tapak kaki ni. Dah besar kot, so tk payah sana sini, anak dara duk rumah diam2, pakar kan jari jemari dengan masakkan, ni tak, always tertanya "eh ! Kdai makan mana best ? Try jom ??.." 

Mengenai kehidupan pun ada up's and down, tapi Allhamdulillah, hey saya masih disini. Betul kan, masa merubah segalanya, try u all fikirkan, setiap kali kita ada masalah kita akan menangis, rasa hidup ni akan berakhir, then nak tempuh hari esok pun rasa frust. Tapi, tanpe kite sedar, kite melalui hari esok dan kite berjaya harungi masalah tu. Kalau nk fikir pasal masalah memang tak habislah kan. Tp Trime kasih to my twin (kak Ain) sebab selalu ade bile saye menangis dan stress ! Hey, saya sayang kamu ! Kotak hati saya ada pd kak Ain, so kalau saya punya umur tak panjang, kak Ain tahu segala dalam hati saya dan semoga dia blh sampaikan pada insan2 yg saya sayang :)

About him, bosan bercerita hal dia lah, asyik2 dia je kot, u all tahu kot ?? Kami ? Selalu bertengkar, selalu ketawa, selalu buat lawak tanpa motif. Kawin ? Nanti, kami punya plan ni berbagai bagai tau, untuk masa depan bersama, eh doakan lah terbaik untuk kami ye, Andai dia jodoh saya, semoga Allah merestui hubungan kami. Tapi andai dia bukan jodoh saya, Duhai Jodoh ! Datang lah jumpa saya cepat2 ! Nak kahwin ni ! Untung sapa dapat saya tau ! Haha ;p


Fine, about 2012.
Something about future sedang dirancangkan dan sedang dijalankan, semoga di luluskan dan semoga dapat dijayakan. Seriously kalau that thing diluluskan akan merubah 2012 kepada rutin baru dan selepasnya. 

Tetapi,
kadang2 saya terfikir, 
semoga tak diluluskan sebab saya takut memikirkan apa yang akan berlaku. saya rasa puas dengan apa yang saya ada sekarang. Saya rasa cukup dengan apa yang saya ada sekarang. dan saya rasa segalanya sempurna sekarang. 

Tetapi saya faham, satu langkah diperlukan untuk sebuah impian.

Kite merancang, Allah tentukan,
Segala keputusan hanya ditentukan oleh Allah bukan kita. Oleh itu, saya redha, andai diluluskan itu adalah rezeki, andai tidak diluluskan itu adalah petunjuk. 

Apapun yang telah ditentukan saya terima dengan hati terbuka :)

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...