FOLLOWER

Tuesday, December 20, 2011

SOALAN PALING TRAUMA (-_-")

Assalamualaikum

Apabila meningkat usia, bercakap mengenai isu jodoh adelah sesuatu yang sangat memeningkan, merungsingkan dan memualkan. Orang asyik bertanya :

"Bila nasi minyaknya ??"

Aiyo, boleh jadi stress ok. Padahal kiri kanan bersepah lagi member belum kahwin dan hello saya muda lagi lah. Lagi-lagi kalau dapat wedding invitation kan, saudara mara kahwin ke atau kawan-kawan kahwin, semase bersiap pergi majlis dah mind set dalam kepala sediakan jawapan kenapa belum kahwin, siap praktis depan cermin. Haha. 

Jawapan tegar saya 
"cari rezeki dulu, ada jdoh tak kemana"
So sweet kan ayat akuh ? Padahal dalam kepala dah berkerut-kerut urat kepala stress dengar soalan tu.

Hah, tu ok majlis kahwin, kalau pi rumah tok lagii lah, tok kata
"Bila mjlis ny? atok tgh hidup ni, cepat2 sikit, tk merasa atok nanti"
Hah ! Sentap tak soalan tu kalau kene kat u all ??

Bukan tok je, kalau abah dengan mama pun sama, masa abah buat garaj kereta, abah siap kata 
"garaj depan ni nanti kalau akak kawin blh lg letak kerusi meja kat sini, kat garaj belakang kalau untuk orang2 kg rewang(gotg royg) takut dapur penuh so dieorg blh anjak ke belakang lagi" 

lepastu mama pulak sambung 
"pelamin letak kat luar rumah sbb dlam rumah kalau boleh untuk tetamu tgk bilik pengantin je nnti tak ade lah sesak" dan saya hanya mampu buat muka (-_-")

Kelebihan anak sulung kot, parent memang excited. Dan kalau tanya incik lalan, dia kata saya budak lagi, lg kurang asam, dia kata saya reti masak lauk yg sameee je. Sangat kurang asam ! Hehe.

Tetapi kesimpulannya,
Saya juga sedang merangka masa depan, orang duk kata "eh lan kan doktor, nak susah apa lagi ?" Wahai sekalian umat, tu duit dia, bukan duit saya.. Kalau boleh, saya tak nak bergantung pada pasangan, sebab saya tahu macammana susah cari duit dan saya tahu macammana berat nya menjadi anak sulung. 

So, topik ini dihasilkan cuz member pagi2 mesej kata dapat pinangan dan pening kepala. Saya sendiri pun tak tahu nak komen sebab saya sendri pernah menolak pinangan dan sekarang masih belum dipinang. Hehe. Buat solat istikharah ye my dear :)

Ok. Gud morning, nak wake up ! Mandi ! Bersiap untuk pergi kerja. Have a nice wednesday guys. U know what, setiap manusia ade kekurangan, dan setiap manusia ada masalah. Jangan dengar kata orang, kelak menyesal. Buat keputusan based from ur real YOURS ! Dan sekurangnya jatuh bagun atau anything happen its ur choices :)

*i love my family dan incik lalan

With love,
FatinFashiekin

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...