FOLLOWER

Sunday, December 11, 2011

HARI SENYUMAN :)

Assalamualaikum

DEAR DIARY :

Today, PERFECT. Allhamdulillah.
1032am ke Melaka, then ternampak kelibat Mr HondaCity saya. Disisinya Alissya Syafira.

1stly, breakfast di macD Ayer Keroh. After breakfast tu, balik je kereta tiba-tiba ternampak SURAT CINTA ! Alamak ! Kantoi ! Kantoi dengan polis dan kena saman sebab tak letak kupon, nasib RM30 je tau, kalau RM300 tak ke naya ?

After ke MacD, ke jusco pula sebab mencari pakaian baru untuk kakak (Alissya) but seriously tak faham, terlalu crowded ok shopping cmplx. Nak bayar kat kaunter tak usah cakap ler, suh incik lalan beratur, saya dan kakak pergi bahagian playground, beli patung barbie ! Kakak memang sangat suka pada barbie. Even dalam handgbag saya ada makeup pun dia minta pakaikan kat muka dia. Then dia kata "cantik betul kakak ni, macam princess" (-_-) amboi, kan ? Haha. Incik lalan kate "huh same perangai dengan kamu" ;p

Cari barangan dapur bersama dn macam biasalah bergaduh je kat pasaraya. Ok, incik lalan tu jarang memasak dirumah, bujangkn? Kalau malam pun sometimes kelua dengan Rizal, Lit ataupun wan dan makan luar. So tadi cari barangan dapur, dia sibuk nak beli minyak masak La diva kot (akuh rse) pya besar dan mahal konon nak jaga kesihatan, kemudian saya pulang balik, saya ambil MINYAK CAP BURUH ! Haha. Kemudian beras, fine lah pi tempat beras, tiba-tiba dalam banyak2 beras dia pi ambil beras 1KILO. 1 kilo okeh, ni lg saya tak faham, seumur hidup paling kecik beras saya pernah beli 5KILO tapi dia 1KILO, lepastu mahal, then pun saya pulang dan saya ambil BERAS JATI ! Haha. Then cari kain buruk, yelah bt lap2 kan ? Pun dia demand, ambil yang cantik-cantik then saya ambil, letak balik dan ganti kan dengan kain buruk warne putih, ala, yg murah tu 5 helai RM1.50 je, bt ape beli cantik2 untuk kain lap kotoran ??? Tak faham betul. Saya buka kedekut tapi cuba menjadi logik,

Ok mari berfikir, incik lalan bukan jenis memasak, dia suka buat kek je. Dan bab2 dapur gas dia memang kureng tetapi dia taksub kepada oven. So buat apa beli minyak mahal-mahal dan bergelen-gelen tetapi terbiar ? Baik beli MYAK CAP BURUH, lebih jimat dan menyelerakan, ala tak perlu sebut pasal kesihatan lah kan kalau nk dibandingkan makan rumah dengan makan luar lagi banyak makan luar. (Tapi mmg lawak tgk muke dia bile nampak akuh tukar myak masak dia kpd minyak buruh) hehe

Mengenai beras, lah, awat lah beli mahal tapi cuma beli sekilo ?? Sekilo nak makan bertiga. Laaaa. Minyak mahal, lauk berkualiti tapi nasi secubit. Haha. Kan bagus beli beras jati, 5kilo, sebulan makan utk bujang cukup lah ! Percayalah. Hehe. Mmg banyak benda saya dengan dia slu tak serasi lah. Dia lebih kepada konon untuk jangka masa panjang TETAPI tidak mempraktikkan dan hanya membazir, so bagi saya biarlah jimat dan sederhana. Kan ? Hehe. Janji kenyang ! :)

6pm balik pagoh, kiss pipi kakak kiri kanan dan pulang. This weekend, ke genting wif boyfriend, alisya dan my family. Can't wait !!

Withlove,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...