FOLLOWER

Saturday, December 10, 2011

PEREMPUAN YANG TAK PERNAH BERPUAS HATI

i'm a big-big girl with a big-big stomach ! haha. lately i feel so fat. sebelum ni, i dont care if i have wrinkles & i dont care when i gain weight. but now, EVERYTHING IS NOT OKEY TO MY EYES. I just feel too insecure about my body.. bila pakai jeans mula rasa segala lemak di perut dan peha seakan-akan tidak boleh bernafas, sampai kan mama kata "aish, mama yang anak 4 pun perut tak macam kakak" T_T bertimpa timpa susah hati bila dengar ayat yang jujur luhur dari mama. kalau dulu i have principal "selagi boleh makan, makan lah, nanti tak sakit tak dapat da" 

GIRL WILL NEVER FEEL SKINNY ENOUGHH !
seriously true. even orang kata saya ni tak nampak pun tang mana yang naik, tapi alat penimbang brjaya membuktikan peningkatan yang mendadak dan pantulan cermin yang memantulkan ilusi badan saya ke penglihatan saya turut membuktikan segalanya. hah, hambik, ayat sastera keluar. huhu.


semua perempuan sure hadapi masalah psikologi bout their self macam saya kan ?
actually just small matter but bila kita fikirkan dan terlalu fikirkan that things jadi lagi besar. actually orang pandang kite OK tapi kite anggap diri kite KO.
kan ? then atas sebab kite terlalu ingin jadi seperti orang lain,
Nampak orang lain badan macam kerengga mula lah duk bandingkan dengan diri.
kan ? jangan menipu lah dengan mengeleng kepala secara perlahan.
setiap manusia memiliki hati dan irihati :)
dan kepada mereka yang konon berkata "saya menerima diri saya apa adanya"
sesungguhnya anda sedang menipu diri sendiri ;p

so, marilah kita sama-sama menjaga diri.
sekian.

with love,
FatinFashiekin

p/s : esok incik lalan ajak pi mandi air terjun dengan Alisya ! best ! :)

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...