FOLLOWER

Saturday, November 5, 2011

KERANA DIA LELAKI

Assalamualaikum..

Apa pendapat anda sekiranya pasangan (boyfriend/husband) anda mempunyai kepakaran melebihi anda ?

Adakah anda rasa tercabar atau anda raasaa beruntung ?

I still remember, Masa mula-mula couple dulu, serius rasa tercabar, dia bkeja dalam bidang yg bagus, ditambah pula mempunyai hobi yang boleh dianggap bagus dalam bidang photography dan ditambah lagi kebagusan pula dalam bidg masakan. lagi-lagi bila dia duk MMS apa yang dia masak. Lagi rasa tension. 

But now, I'm okey, dia suka bab photography ? Saya akan terus myokong dia cuz at least dia boleh ambil gambar saya banyak2 dan tolong edit :)

Dia suka masakan ? Saya akan terus myokong dia juga cuz atas kelebihan dia dalam memasak dan membuat kek dan kuih muih, ia dapat membantu menambahkan lemak-lemak di badan saya, dan mungkin juga, disebabkan terlalu myokong dia, berat badan saya meningkat kini 8kilo. Hahaha. Senang hati kan ? 

Apapun, Thanks for ur red velvet cake wahai incik jantung hati. Hehe.

Bab lauk pauk, u all boleh lah arahkan saya. Noo problem ! Lagi-lagi berkaitan ayam nih. Memang saya suka, kalau bab vegetarian, I'm sorry, saya ni konon ingin mengemukkan badan that y saya megalami sedikit alahan pada sayuran dan that y juga lah saya ni rabun,.

TAPI, lelaki tetap lelaki dan perempuan tetap perempuan. Tanggungjwab tetap tangungjwab. tak manis lah kan suruh pasangan (boyfriend/husband) masak bersendirian tetapi kita perempuan hanya mencekik. Oleh kerana dia pakar bb pembuatan kek dan kuih, so saya pula akan menyediakan lauk pauk. So bila kami picnic semuaaa ada. Seronok dan bahagia. 

TETAPI KEKURANGAN apabila memiliki boyfriend yang tahu masak, kami asyik argue je tiap kali ke supermarket mencari barangan dapur. Menu masakan pun menjadi pertengkaran, contoh : saya nak buat nasi ayam tapi dia nak mee kari. 

TETAPI KELEBIHAN apabila memiliki boyfriend yang tahu memasak, kenyangg perut, tiap kali dia try buat resepi baru, hah, saya lah sentiasa disisi. Sedap atau tak. Saya merupakan juri tetap. Hehe. Like today, saya teringin red velvet, just sms resipe then I gt it ! Hehe. Dia sangat suka buat cake dan saya suka makan. Dia happy, saya pun happy.

Every couple sure ade kelebihan dan kekurangan, jangan rasa tercabar, accept setiap kelebihan dan kekurangan, melengkapi dan menerima adalah cara terbaik. Setiap orang ada kelebihan so kalau kita anggap kelebihan yang ada pada pasgan kita sbgai kekurangan dan rasa tercabar, hubungan kita sure tak kan kemana. Kan seronok kalau saling melengkapi. 

Hargai setiap kelebihan pasangan, lengkapi setiap kekurangan pasangan :)

Don't judge kami seperti kami tak pernah terluka, apa yang kami ada sekarang adalah hikmah dari apa kami lalui dulu. Allhamdulillah.


With love,
FatinFashiekin


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...