FOLLOWER

Friday, October 7, 2011

PERSIAPAN MENJELANG HARI BAHAGIA

Assalamualaikum

Kemengantukkan kemelampauan ! Huhu. Hari-hari mengantuk terukk sekarang, badan tersangatt lah letih. Simptom2 PMS menghantui diri. 

Ditambah pula dengan mood Puan Azlaini (kk alai) yg pun tidak menentu. Almaklumlah, awal bulan, kenapa awal bulan ? Yela, bila awal bulan bos sure lah kena buka cheque untuk bayar hutang-hutang kepada supplyer. So, apabila hutang hutang hutang maka terjadilah rugi rugi rugi. Walaupun actually bulan lepas kami berjaya push habis-habisan dan kami berjaya melepasi target ! Alhamdulillah dapat intensif dan gaji pun naik. Terima kasih ye kak alai. Even kak alai marah2, tapi lega juga bila kak alai kata "sale kita naik sekarang disebabkan custmer lame ke baru ye ?" Sejuk hati dengar, sekurangnya nampak juga hasil usaha kami dalam meningkatkan sale farmasi kan ? Tk delah rugii memanjang kedengaran. Kechik hati okeys. Hehe

Mengenai adikku sayang, pelik tau, bila siang hari dia sure cergas, lari sana sini, mulut pun kecohh sangat. Tapi bila malam, suhu badan dia meningkat. Klinik swasta saya da hantar dan govment pun saya dah hantar tapi doctr just bagi paracetamol dan promethazine. Huh, ubat macamtu, saya pun ada (-_-) , bukan tu je, dah lah bila ke hspital di pass2 kes, dah lah hspital tu besar, geram tau, lepastu 5 kali kena menunggu. 

Panggilan PERTAMA untuk ambil numbr. Panggilan KEDUA untuk ambil butiran pesakit. Panggilan KETIGA jmpa MA untuk disenarai pendkkan sakit apa. Panggilan KEEMPAT baru jumpa doctr then Panggilan KELIMA untuk mengambil ubat. Sangat menguji kesabaran dah la masa ambil ubat plastik pun tak diberi, nasib baik lah handbag saya umpama guni beras kan, apa lagi bergelimpangan didalam handbag. Haish (-_-)

Around 1235am baru sampai rumah, suhu adik mmg tggi dan dia tak mhu tidur dalam bilik. So, bukakan DVD plyer cerita upin ipin buat kali ke berapa ratus ulangan entah (-_-) layankan je sampai dia tertidur. Harini, suhu dia okey tapi suara dia pula hilang, adik oo adik, ceptlah sembuh ye~

About today, incik Lalan ke KL sebab menghadiri seminar. sangatt lah bosan tau, dari pagi sampai ke malam. Awal pagi dia dah ke KL, dan malam baru sampai melaka. 

Hah ! This weekend saya & family nak ke majlis kahwin my senior (pengantin perempuan) dan kebetulan my senior berkahwin dengan guy (pengantin lelaki) yang bekerja satu compny dgn abah dan mama. So saya pergi dengn mama dan abah. DAN ! Ofcz lah bawa incik jantung hati. Sangat seronok ok pergi mjls kwin wif partner. Bila kompang dipalu, then mata jeling2 incik lalan, kaki sepak2 kaki incik lalan means gatal nk kahwin. Hahha. *akuh memang gadis melampau ;p

Mengalahkan pengantin tau, for this weekend, sanggup ke sana ke sini mencari pakaian baru wif mama, dan sangattt mbosankan bila masuk je kedai dn shopping cmplx bila saya panggil my mom "MAMA" semua org terkejut dn kata muka mama macam 24tahun. Dan mama sangt sukeee (-_-) org kata kami macam sahabat. 

That means beruuntung incik lalan perolehi saya, pernah dgr x ayat Dafi dalam iklan silkywhite ? 
"Orang kata kalau nk tgk wajah istri kita masa tua, tgk wajah emak dia dan bila saya tgk emak awak, sejuk hati saya" hahah. Tiap kali ulang ayat ni depan incik lalan sure dia tolak kepala saya (-_-) eh jgn agp tindakn dia kasar ! Kami ni okey jek. Kami bkn kapel yg serius tapi kami umpama sahabat baik ye ;D

Bila habis shopping then kena warning dengan incik lalan dia kata "beli mahal2, jangan pakai cuma sekali ye, jangan dijadikan khazanah bsejarah dalam almari" ok. Ayat dia sangat pedas. Hhehe.

Ok ! For this weeknd, saya janji ada gmbr cantik2 ! thanks sudi dengar kisah pendek saya :) 

With love,
Fatin Fashiekin 

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...