FOLLOWER

Wednesday, October 5, 2011

DINZLY DANISH, CEPAT SEMBUH OK :)

Assalamualaikum

1137pm | Wednesday

My lil' prince demam panas. 0930pm tadi sampai je rumah, parking kereta saya tgk dia tak ada. Yela, everyday bila saya balik kerja sure dia akan sambut saya. Dia akan datang pada saya dan kata "nak~" menjadi rutin, balik je kerja saya kena belikan something buat dia even sebiji gula-gula. 

Incik lalan slu kate saya manja kan sgt adik-adik. Yela, even weekend saya keluar dating pun saya akan tarik incik lalan dan kata "nak beli mainan bt adik". Nak buat macammana kan ? Adik bongsu katekan, nak dicurahkan pada anak, bujang lagi. Hehe. 

So incik lalan pn selalu warning : 
"kalau dengan kite nanti, tak perlu beli mainan, beli kan buku, kalau beli mainan nti dibuang, buku bmanfaat" 

saya kata 
"such a bored father !" ;p

Kami memang tak sekepale. Ape yang dia suka. Itu yang saya tak suka. Kalau saya minta pendapat incik lalan, 

Contoh :
"Eh, baju warna merah ke biru cantik ek?". Then dia jawab "BIRU". So, saya akan memilih merah, 

Ok2, fullstop mgnai incik lalan. Next entry lah cerita mengenai dia. Back to highlight Topic please fatin ;p 

So, lepas parking kereta saya ke ruang tamu utama barulah nampak ada seorang budak kecil sedang tidur :)

Pandang je muka dia, merah padam, ye memang dia demam dan batuk sebelum ni tapi malam tu saya cek suhu dia 41'c serius panic ok. Suhu budak harus dikawal ! Bila melebihi 39.5'c seharusnya berwaspada kerana kepanasan melampau boleh mengangu otak.

Sesuatu yang pasti, Even u all merupakan seorg doktor terhebat didunia, tetapi apabila darah daging u all berada dalam kesakitan, sure u all akan rasa panik dan sometimes blur, terlalu banyak pengetahuan tentang pelbagai jenis ubat sampaikan terfikir "ubat apa aku patut bagi dia ?" 

Allah Maha Adil, like my bos, dia doctor, dia tahu dia menghidapi penyakit apa, tapi skg dia dimasukkan wad atas sakit yang dihidapi. Even dia bertugas merawat dan suggest kan ubat terbaik untuk pesakit, tapi bila dia sakit, doctor lain juga yang treat kan pyakit dia, bukan bdasar kan formula sendiri. Jelaskan setiap kejadian Allah. *sakit apa ? Rahsia ! ;p

Nasib baik before close pharmacy tadi saya terfikir untuk belikan adik Sub PCM. Tgk suhu badan dia tinggi macamtu, apalgi, trus sub dalam punggung dia, x sampai 1 hour, suhu dia turun, baru lega, 1stly sangat panic, hampir2 bawa ke hospital tau. 

1035pm,Masa saya tgah makan (balik kerja kan) dia datang pada saya dan minta disuapkan makanan dan kata "kaktin, air~".. Allhamdulillah. That's means dia dah lega, suhu dia pn beransur pulih. Cuma batuk dia sangat teruk :(

Adik ! Cepat sembuh ! Nanti kakak belikan mainan banyak-banyak ye : )


No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...