FOLLOWER

Tuesday, July 21, 2020

SENYAP MUTED

menjelang 30tahun,
saya belajar untuk diam.
.
mungkin faktor usia,
yang membuatkan saya kini
lebih matang dalam berkata-kata.
.
kalau berdepan, saya masih ekin yang becok, tapi didalam group whatsapp dan sosial media, ketika berborak dengan orang, saya sangat "reserved". menjelang 30 saya jadi introvert.
.
saya takut apa yang saya tulis, intonasinya berbeza dari pembaca, saya takut apa yang saya share, pandangan pembaca berbeza dengan pandangan saya. oleh itu, saya hanya normel ketika berdepan / di wall media sosial sendiri (itu pn bab komen2 saya mmg out)
.
saya 30tahun this year,
mencapai angka 3 buat saya lebih matang,
saya nak jadi isteri yang baik,
saya nak jadi anak yang baik,
saya nak jadi kakak yang baik,
saya nak jadi kawan yang baik,
saya nak jadi emak yang baik,
saya nak jadi manusia yang baik,
paling penting...,
saya nak jadi umat islam yang baik,
😇
.
seriously saya banyak muted kan group whatsapp sebab saya tak nak judge orang, saya rasa berdosa gile bila judge orang, utk buatkan kurang kan dari bersangka bukan2, i muted group whatsapp, just enjoy dengan family, husband, anak2, bisnes,... macam group gosip2 kutuk2 walaupun kutuk orang yang i tak kenal, saya cuba utk close my eyes.
.
1) paling saya takut : tersalah judge
2) terbuatkan orang terasa hati dalam apa ditaip.
.
so, i muted
hehehe
.
saya ceritakan benda ni kat suami,
betapa saya takut intonasi menaip saya disalh erti, dan incik lalan pn actually jenis yang muted dalam segala perbualan, hanya muncul bila perlu, oh hmm maybe saya terikut perangai husband kot eh hahahaha

maybe la,
introvert,
🤭🤭🤭

No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...