FOLLOWER

Friday, May 22, 2020

RAMADHAN KUARANTIN 2020

esk last ramadhan,
barulah saya hegeh nak update blog ni haa,
padahal sibuk ni haa,
nak sambung buat florentin pula malamni,
banyak malam siapkan cookies pelanggan, sehari sebelum raya baru la buat untuk stok rumah sendiri 😆

tengah buat, anggun ajak tidur,
incik lalan boleh takeover cookies,
dia suruh tidurkan anggun,
tidurkan anggun actually tak susah pun,
baring je sebelah dia, dia jenis nak berteman.
sambil tunggu anggun lena, 
haa ni saya ambil sedikit masa untuk mengarang di blog walaupun semua dah saya share di instagram.


ramadhan tahun ni berbeza macam tahun sebelumni, 

1) paling ketara part anak, mereka tak ada jejak langsung kawasan luar selain halaman rumah, bawa ke shopping complex pun mereka cuma menanti dalam kereta, buka puasa pun dikereta je, HIKMAHNYA, anak belajar bersederhana, kalau tak sebelumni, nampak shopping complex je nak mainan la, nak playground la, sekarang mereka da biasa dengan kesederhanaan, dapat main basikal kat laman rumah pun da happy sangat ❤️




2) daddy kurang ke kebun, sebab saya mengadu “ayang duduk rumah tak boleh keluar, tak sabar tunggu abang balik, kalau abang pergi kebun, bosan la ayang” since bini mengadu macamni, dia terus cut masa ke kebun, tiap kali balik kerja akan bawa kami round rentas daerah, pergi bazar la, jalan-jalan la nak makesure bini dan anak gembira.




3) sambutan ramadhan ceria, belum puasa saya da merengek macam budak2 kat husband, saya nk pelite dan saya nak fairylight. bile da ramadhn, incik lalan beli, saya merengek pula “pasanggg passngg pasanggg” huhu Allhamdulillah dikurnia suami yang membebel tapi jalan apa disuruh hehe. saja je saya suruh suami prepare semua tu sebab saya tahu ank mesti suke, dan yes ! ank gembire sgt tgk lampu warna warni dan pelite ✌🏻semestinye mommy kawtim beli mercun dan bunga api 😆
 



4) terawih full bersama suami, part ni paling sweet, sebelumni suami terawih kt surau, skg tak boleh ke surau, dapatlah menikmati terawih dn cr mlm lailatulqadar dgn suami, walaupunnnnnn berarok juga lah situasi dengan si anggun yang baru setahun ni 😆



5) shopping sakan ! yey dapat beli baju sedondon full set dari wajiibrahim 😚suami punya baju pula memang tiap tahun elrah je, bukan part baju je, paling sakan nak tukar karpet, tukar sofa hahahah (part ni ada yang funny, tapi simpan je tak boleh share) 😆part cat rumah, beli frame, beli pokok indoor, esok baru cari, raya sakan sgt2.





tahun ni tak pernah terbayang dek akal akan beraya tanpa pulang ke kampung, rasanya seumur hidup ni pertama kali dan terakhir kali beraya diperantauan, walaupun sedih, tapi saya bertekad untuk nikmati sebaiknya, sebab saya nak gembirakan anak-anak, 


sebab,
saya kan mommy,
tugas mommy ni penyeri rumahtangga,
mommy kene hidupkan cahaya keceriaan,


barulah anak dan suami akan ikut sama 😇





Sent from my iPhone

No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...