FOLLOWER

Monday, March 23, 2020

HARI KE 6 MALAYSIA LOCKDOWN


harini PM umum ttg bantuan dari kerajaan, antaranya adalah pengeluaran Kwsp sebanyak maksimum RM500 sebulan. ramai yang memanjat rasa kesyukuran.


masa PM umum, incik lalan depan saya, dan dalam masa yang sama tetiba my husband jerit girang, dia tak sangka dia ada sejumlah something dalam akaun yang dia tak pernah cek selamani.


then tetibe my phone berbunyi,
agen kerepek saya memohon untuk membuat pembayaran suku dari kerepek yang ditempah.


i terdiam,
kering berkerut,
dan i tarik nafas dalam perlahan dan hembus.


SubhanaAllah,
Allahuakbar,


dikala kami berseronok menikmati kuarantindengan pelbagai menu, tiada kebimbangan, tiada gusar, tiada kuatir, ada pihak yang memohon kepada saya untuk diberi sedikit kelonggaran pembayaran, mengalami masalah kewangan untuk pembayaran.


saya berbincang dengan suami,
dan untuk musim covid19, bukan sahaja kerajaan meringankan beban, kami pun kena involve ❤️ saya kata “kite kene tolong mereke yang, ingat niat berniaga kite”


dari segi pembayaran,
dari segi oder,
kami buat undang2 baru dan lebih smooth,
tentang payment tu dont worry, kami buat kelonggaran.


sesungguhnya kami memhami,
ramadhan akan menjelma, mereka tak nak kehilangan pelanggan mereka, so mereka kena supply stok yang mencukupi, tapi modal ditangan mereka terganggu kerana penggunaan kuarantin covid19. no worries. kak bantu.



No comments:

PENGALAMAN BERSALIN AHMAD FURQAN BIN AHMAD FAIZAL

sekarang Ahmad dah 1 tahun, sebelum mommy makin pelupa, so mommy nak catit segalanya. sebab itu pengalaman manis, melahirkan anak lelaki din...