FOLLOWER

Monday, August 19, 2019

TAK SEPENDAPAT BAB DEKO RUMAH

Ye. Saya ada kawan yang kerja sebagai interior designer,
So incik lalan paksa-paksa suruh saya tanya rate harga kawan-kawan

Adui. Saya bukan tak nak support bisnes kawan-kawan, tapi saya ni agak cerewet. Dan saya tak suka nak hampakan orang lain.

Pengalaman masa kawin,
Kawan saya ramai photographer,
Nak kawin saya mesej la tiap orang tanyakan rate harga, dan saya pilih salah satu yang saya berkenan. Then kawan lain kecik hati guys saya tak memilih dieorang, sampai remove frieds kot.


Sebab kejadin tu saya jadi takut kalau sekadar nak survey harga dengan kawan. Sekarang saya better berurusan dengan orang tak kenal, so no hurt feelings


Incik lalan tak terima apa saya cakap k. Dia anggap benda tu kecik, dia paksa juga saya tanya harga dengan kawan2 saya yg bisnes ID. Haih la mamat ni.


Kalau my friend bagi best price pun, saya rasa, saya memilih berurusan dengan orang tak kenal, mudahlah saya nak marah ke, tak puas hati ke, so hubungan sekadar client je.

Heh sebok sebok nak ID bagai,
Kan rumahku syurgaku, pikior la sendiri kn? Haha. Tapi serius guys. Kami memang banyak tak sependapat,

Dalam suasane aman tetibe incik lalan kata "abang rasa kabinet dapur abang nak hadiahkan sayang air tangan abang, abang da tengk cara buat, mesti sayang suke"

Me: " NOOOO ! NOOO ! NOOOO. Please la yanggg, benda lain abang boleh kacau, tapi jangan dapur ayang, tu tempat seumur hidup ayang, ayg nk merasa kabinet dapur full set siap lampu LED semua tu, dn dibuat oleh org yg professional, please !"

Incik lalan : ala, abang pun tahu buat, percayalah.., air tgn suami utk isteri tauuu


Me : pleaseeeeeeee jgn kawasan kesayangan ayg, pleaseeeeeeee


Haih.
Baru part dapur ni,
Sliding door pn dia nak tukar jugak, pun i jerit "no daddy, kt tingkat atas ayg nk tgk tv Sambil dpt memandang awan berarak, jgn kacau sliding door!"

Allahuakbar,
Ni belum dia nk cat dlm rumah kaler lain. Adoi laaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...