FOLLOWER

Tuesday, August 13, 2019

HOMESCHOOL UNTUK ANAK 3 TAHUN (KASEH)

Yeee,
Saya memang memanjang busy,
Tapi saya usaha juga la dapat kan masa untuk kaseh.

Daripada dia berangan nak jadi youtuber so saya decide buat homeschool setiap hari untuk kaseh dn memndangkan next year dia masuk sekolah cine susah hati saya fikirkan kalau dia lambat pickup


Sometimes rasa melampau juga bila saya nak suruh kaseh pandai membaca diusia 3tahun. Tapi, macam okey je dengan dia, dia tak nampak stress pun belajar dengan saya. Hah ! Confirm! Suke membca ofcz ler ikut darah saya, kalau x cemana blog ni boleh dinamakan "fatin-novela" iye idok ? Ish ish ish HAHAHA

Allhamdulillah dia suka belajar,
Dia pula yg asyik "mommy jom belajar" tapi tu la, takut masa 3 / 4 tahun okey lagi suka belajar, nanti da sekolah, da ade homework, da malas huhu

Sabtu ahad biasanya saya mengajar kaseh santai je lebih kepada kemahiran diri, buat kuih ke, mewarna ke, apa2 lah, hari lain :
Isnin : math
Selasa : bm
Rabu : bi
Khamis : sains (buat ujikaji)
Jumaat : agama (mengaji)

Tak sangka saya mempunyai level kesabaran yang membanggakan, incik lalan pn bila tgk saya mengajar kaseh, dia kata kat adik "nanti adik da besar belajar dengan mommy ye" haa suke lettew saya ni mommy yang boleh diharap haha


Saya tak sangka diri saya ni serba gune rupenye, dulu sebelum kawin rasanya macam semua serba tak tahu, rupanya dulu penyakit malas, bukannya tak tahu haha

Ok bye. Nk tdr ni, incik lalan da marah da tu bini mhadap hp, nk peluk somi, bye !

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...