FOLLOWER

Thursday, January 17, 2019

JANUARI 2019

Hai !!!!
Permulaan tahun baru untuk 2019 kalini memang lain sangat untuk diri saya. Sebab benda ni perlu fight dengan diri sendiri. Bukan senang sebab melibatkan nafsu dan ofcz saya adalah wanita yang kuat nafsu HAHAHAHAHAHAHAHA
.
Nafsu apeeee ????
Haaa bukan nafsu tu ye,
Semestinya?
Nafsuuuuu———
M.A.K.A.N
.
Selain cintakan suami tersayang dan anak-anak, saya cintakan makanan, terutama segala berlemak,
Sup gear box, tongkeng ayam, kulit ayam, lemak lamb chop,
Memang idaman kalbu
.
Tapi, memikirkan tahun depan saya da 30tahun. Saya kenalah jaga kesihatan, saya kenalah jaga penampilan, saya kena tampilkan imej yg baik sbgai owner lalan food.
.
So permulaan 2019,
Saya mula tukar corak pmknn saya,
Saya mkn lbh byk sayur dn saya lgsg tak minum air manis, sgla minuman saya tawar dan kosong,
Rutin pagi : secawan kopi o kosg utk tnga. Then terus maintain dgn air kosong shja.
.
Masa mkn sy mmg standby ulam mlebihi nasi, sampai incik lalan kata "ayang da mcm lembu" 😆😆dn sy x ambil segala kuah2. If bnd bkuah, sy ambil ayam shja tp kering.
.
Tapi ada hr cheat juga,
Ahad saya cheat, tu pn bukan cheat ikut nafsu, tp ikut suami. Kkdg incik lalan makan satay ke,m haa so weekend br sy ambil sugar lah.
.
Sebelum start, mmg susah dn tak yakin dapat ubah, yela, sy memasak utk ank dn suami. So tgk dieorg mkn, xkan saya xmkn.
.
Pagi bt kn breakfast,
Ptg trs makan utk dinner,
Mlm wajib menu goreng2,
Actually menu mlm pling sy rasa aduhai kuatnya godaan sbb menu mlm cekodok / lempeng / cucur udang,Peh semua kegemaran saye tau ! Tp Allhamdulillah dpt tahan, walaupun jg pmknan, saya set dlm otak "pahala besar hidangkan makanan sedap utk suami dn ank"
.
Saya dpt buat dgn bjya sbb siang saya sibuk dgn ank dn kerepek, alang2 tak ada masa makan, saya terus ubah corak pmkanan, bila waktu makan, sy pilih yg healthy sahaja.
.
Masa saya bt atkins, incik lalan menentang teruk. Tp kalini dia tk bising pn tp support belikan salad dn mcm2.. dia ok je tgk bini dia jg pmknan.
.
Da nk masuk bulan 2,
Soooo hmpir sebulan hidup dgn healthy!!!!!!!!! 💕💕💕💕💕

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...