FOLLOWER

Tuesday, November 27, 2018

SERBE SALAH TAK BERSALIN LAGI

Ikutkan tarikh bsalin 30hb,
Tapi saya rasa no 2 ni ade ciri2 overdue sbb tiap ank kan berbeza huhu.

Kaseh tiap bulan bleeding,
Kene maintain mkn ubat kuat rahim,
35w da keluar.

Utk adik dia ni,
Sepanjang mgndg xde masalah,
Tp masa 36w doktr scan dah 3kg,
Dengar je doctr cakap 3kg i da seram, ni da 39w tak bsalin lgi, keluar nanti entah berapa kilo laaa.

Masa 2.5kg si kaseh,
Teran 3kali keluar dah,
Ni kalau 3.5kg peh mengerikan laaa.

Puas pujuk adik keluar,
Saya serba salah gile sebenarnya,
Sebab utama, selagi tk bersalin,
Incik lalan pn tak dapat ambil alisya dan akila, sian mereke ber2 tu,
Dah la tahun lepas x dpt bw bjalan,
Tahun ni pn saya pula bsalin.
Puas pujuk incik lalan juga,
Saya kata pi jela ambil kakak adik,
Kalau sy nak bsalin pun mama abah kan ada.


Betul la kan,
Mama abah ada, kuat lg, abah pn baru 53tahun, haa cergas hebat, mama pun baru 49tahun hehe
Ingat lagi bsalinkan kaseh,
Orang ingat abah tu somi saye haahh
Dn tkejut tahu mama tu mak saye 😅

Tapi incik lalan tetap nak tunggu sy bsalin jgk baru nk balik kedah, adoi,
Blh bayangkan tak,
Saya ni sian alisya dgn akila tu sbb da cuti sekolah tp abah dieorg x ambil2 lg, tapi incik lalan kisahkan sy yg x bsalin lagi.

Ye la saya pun memahami,
Almaklumla masa bsalin kan kaseh pun incik lalan x sempat tgk saya sakit ke, nk bsalin ke, jumpe incik lalan saya da dalam wad. I know dia rasa bsalah dn kalau blh utk no 2 ni at least dia ada.


Ingat lagi masa nk bsalinkn kaseh,
Kami PJJ, incik lalan kt melaka masatu, bila saya kata mcm da sakit nk bsalin, dia suruh tggu dia, dia kata nk htrkan. Tp mama abah da rsau, so saya ikut la cakap mama abah.masatu incik lalan pujuk sangat suruh tgu dia, katanya 40minit lg dia blh sampai ke rumah mama abah. Dn incik lalan kata "ank pertama biasa 2 3 hari baru keluar"


Tapi mama da bebel2 suh bsiap cept,
Sy ingat lagi, sy makan dulu, mandi manda dulu, makeup dulu, sbb percaya yg bsalin ambil masa 2 3 hari,


Bila sy sampai hospital, incik lalan baru gerak dr melaka, mcm saya cerita sebelum ni, daftar je diri, doctr cek bukaan, rupanya da full, doctr panjat katil saya sambil tgn masih x kluakn lagi, nurse tolak katil saya masuk LR,
Doctr jerit2 "full full full"


Untung sy, bsalin sambil hp kt kocek poket huhu. Dapat la selfie2, dn masa sy da bsalin, tgh makan2 incik lalan br smpi parking, sy jwb "da bsalin da"


So atas sbb diatas,
Incik lalan kalau blh nk teman sy masa bsalin, saya xkisah sebenarnya kalau incik lalan balik kedah dn masa dia kat sana saya bsalin. Wpun saya ni jenis romantik dn berkepit 24jam, tapi bila membabitkan tanggungjwb, komitment, sy rasa bdikari.


Mungkin sbb perangai sy, xsuke org rasa kesian kalau sy sakit. Sy better suasana xde orng. Dn ats perangai sy ni la, bila sakit contraction pn sy xth tu sakit nk bsalin haha. Sy puas pk "bile nk sakit kuat ni" pdahal bukaan da full haha


Hmm,
So skg topik utama adalah "serbe salah".. dri tarikh 30hb tu, kalau xde masalah, doktr akan tarik seminggu atau 2minggu tgk keadaan baby. Byg kn kalau 10hb ke masih x bsalin? Sian alisya dn akila menanti abah mereka.


Haih, camana niiii,

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...