FOLLOWER

Monday, November 26, 2018

KASEH 2TAHUN 10BULAN

Sekarang kaseh dah 2tahun10bulan,
Hari2 saya rasa syukurnya ada anak macam kaseh (tp smua mak mcmni kot) hahahah

Apapun sy rasa, masa kaseh nk masuk 3tahun ni mmg waktu sangat tepat saya mengandung dn bsalin, sangat tepat. Allah Maha Mengetahui, 6bulan cuba, then gugur,bulan depannya saya pregnant, bersalin ngam masa kaseh nk hampir masuk 3tahun

So skg kaseh dalam fasa ringan tulang, serius tau !! Kkdg saya x larat dn bedrest je, dia tahu handle diri sendiri, klu nampak habuk je dia ambil penyapu dan sapu. Nak minta tolong apapun dia buat, pakaikan saya stokin pun dia nk buatkan tau, terharunya sayaaa. Tiap mlm incik lalan akan urut pinggang saya, kkdg masa incik lalan kerje, saya ngadu kat kaseh "baby, mommy sakit pinggang" dia dtg dn urut tiru gaya incik lalan 😆

Dan dia dalam fasa berdikari, part ni rasa mmg ptt ucap terima kasih pada teacher dia, tahu nk uruskan diri sendiri. Nk syampoo rmbut sdri, gosok gg sendiri, sikat rambut sendiri, pakai baju seluar sendiri, semua sendiri dn dia x bagi mommy daddy dia tolong pun. Makeup pn sendiri, part makeup dia ikut saya laaaa, so nk bedak compact la, lipstick la hahaha

Kaseh part bcakap pn ofcz la memang riuh, ade je bunyi dari mulut tu, dalam kerete mmg xyah bukak radio,kkdg sy dgn incik lalan sama2 tgelak dgr lagu2 nyanyian kaseh. Dan paling saya suka, dia kalau buat salah, akan kata "sorry daddy" then dia kiss daddy dia. Apapun kesalahan dia buat, kkdg saya dgn incik lalan baru nk tarik nafas bebel, dia cepat2 pintas dn kata "sorry mommy,sorry daddy"..klu tjatuh kn barang pun dia kata "uppps sorry".. ucapan "thank you" da kerap la dr dulu dia buat

Mayb ada ank org lain lg pintar, tp as mom, bila nilai2 murni yg saya pesan secara santai, then anak dapat terima, rasa sejuk sangat perut ni.. hahahahah..

Skg incik lalan nk masukkan kaseh dalam taska chinese. Tp saya kata, utk tahun depan bia la dia satu sekolah dgn adik dia dl, kaseh 4tahun baru masukkan kelas chinese.

Kaseh aneeqa farzana,
Anak solehah mommy, anak bijak mommy, anak yang boleh diharap, kakak yang penyayang., ingat ye, mommy sayang kakak baby 😘


Aha, semalam lpas htr kerpek area kl dn selangor, terus bawa kaseh havefun kt putrajaya, dn mmndgkan sy da 39w,incik lalan la melayan siap ajar berenang.

Terima kasih Ya Allah atas kesempurnaan ini 😇

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...