FOLLOWER

Wednesday, July 11, 2018

ASET SYARIKAT LALAN FOOD

Allhamdulillah,
Ford ranger wildtrak sudah ditngan,
Actually dri bulan 5 da survey,
TAPI, saya sengaja hold lambat,
SEBAB, nak makesure dapat masa birthday my husband (sweet kn i haahahah)
.
Kebetuln masa nk beli,
Ttbe GST pula xde,
Tapi ah tak diskaun manapun,
Diskaun 4k je, ceh,
Tapi tu tak jadi masalah sbb saya da menabung lama dn da ready ketepikan jumlah yg dperlukan,
.
Ford ranger wildtrak ni mmg idaman incik lalan, saya sebgai isteri diam je bila dia berangan-angan,
Tapi kami mmg ada masalah dlm bisnes, masalah kami adalah,
Kereta tak muat bawa stok kerepek dan stok pisang, memandangkan "masalah" tersebut wajar diselesaikan sekiranya nk bisnes bkembang, that y saya beli ford ni.
.
Kenapa saya kata kereta ford dapat kembangkan bisnes saya ?
Sebab,
Semakin besar kereta, semakin byk kapasiti kerepek dapat dibawa, dan semakin banyak stok pisang juga dapat dibawa,
.
Yela, kak letih la ulang alik Kl dn pejabat gdex sbb kerete tak muat, tu pun kos minyak da bazir tau. Setelah dikira-kira, sgt la munasabah utk keluarkan aset syarikat.
.
===============================
Hasil niage kerepek pisang dpt keluarkan aset syarikat sebijik ford ranger wildtrak ❤️kerete lasak ni agk penting utk bisnes sy sbb perlu keluar masuk kebun dn bw muatan kerepek yg byk utk supply pd pniaga yg mjual kerepek pisang @lalanfood 😇
.
Siapa sangka,sy surirumah, bmule dari dapur rumah, sekadar mjual kerepek pisang, tk ada slipgaji pun, blh bt income 5angka dn boleh beli kerete atau aset lain. Sebabtu dlm bisnes penting :
1)daftar SSM.
2)buat akaun syarikat dgn bank.
3)Aliran keluar masuk duit kene cantik dan balance.
4)lagi cntik daftr cukai (blh beli aset hartanah pula)
.
Utk keluarkan kerete syarikat, contoh kerete ford ni, antara syarat adalah :
1)jualan hendak lah 20k keatas sebulan.
2)statement akaun syarikat 6bulan diperlukan.
3)Salinan SSM.
4)Salinan lesen.
5)Salinan ic.
.
**kalau masih x faham boleh mesej sy, sy akan ajarkan dan bagi contact number salesmn ford melaka 😇
.
Ruginyee bisnes ribu2 tapi tk buat ssm dan akaun syarikat, ramai sgt takut pada cukai. Utk kembangkan bisnes, kena ikut undang2, kite baik, bank lagi baik.
=================================
Dulu,
Saya selalu berangan, hebatnya perempuan bw ford ranger,
Tuhan tu Maha Pemurah, Maha Baik,
Apa saya angankan, jd kenyataan.
Allhamdulillah.

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...