FOLLOWER

Monday, May 28, 2018

KASEH JAGA MOMMY DEMAM

Ini pula kisah ke2,
Berlaku harini.
.
28mei2018 (9.40malam)
Incik lalan pi tahlil kawan meninggal,
Tinggallah saya dan kaseh,
Saya pula batuk selsema mcm nak demam.
.
Sebelum incik lalan pergi tahlil,
Kaseh ada juga masuk bilik,
Saya kata "mommy demamm"
Dia ajuk perbuatan incik lalan,
Letak tapak tangan kat dahi, pipi kiri, pipi kanan dan kata "nasss" (panas maksud dia versi pelat bdak 2tahun)
.
Kemudian incik lalan pn pi la tahlil,
Saya kesian pula kaseh sorang kat ruangtamu, saya pi kat dia, saya kata:
"TADI KASEH JANJI DENGAN DADDY NAK JAGA MOMMY ? MOMMY TAK SIHAT NI, MOMMY DEMAM, SIAPA NAK JAGA MOMMY ? DADDY TAK ADE.. SIAN MOMMY"
.
Saya saje je cakap macamtu kat dia,
Eh ! Tapi dia faham lah !
Dia merungut jugak "humm!" Dia capai patung kesayangan dia, kain lampin kesayangan dia, dan terus masuk bilik nak teman saya.
,
Allhamdulillah,
Ramadhan kalini banyak persepsi yg baik saya nampak dari kaseh walaupun masih kecil, baru 2tahun, bercakap pun masih tak reti sangat, sangat pelat.
.
Tapi tiap apa saya cakap,
Dia boleh terima,
Dia tahu nak faham emosi tiap ayat yang saya cakap.
.
Then, cepat2 saya call incik lalan sambil loudspeaker,
Kaseh dengar, dia pukul2 kaki saya,
Hahahah dia faham la mommy menyampaikan lat daddy hahahaahah
.
Kakak kaseh,
Mommy sayang kaseh,
Jaga mommy tau kalau mommy tak sihat bila tua nanti 😇

No comments:

DEK KERANA ANAK 😅

setahun 2 biji tv anak rosakkan, baru nak tarik nafas lega sebab tv mmg da ada, so next plan untuk sofa leather idaman. . TETAPI, baru sebul...